Goede dag,
Ik ben sinds een maand in bezit van een nieuwe Tucson 2.0 met Teleflex LPG3g Gas installatie met flashlube.
Ik heb inmiddels ruim 8000km bereden en dit zijn de problemen die ik heb ondervonden en momenteel ben ik echt radeloos...hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb de auto nieuw gekocht en vanaf het begin via de dealer het gassysteem van Teleflex met flashlube laten inbouwen.
De eerste 4000km probleemloos gereden totdat ik in duitsland bij een snelheid van 170km op gas de auto opeens begon in te houden en de auto ging niet harder en tegelijkertijd ging ook het motormanagement lampje knipperen.Ben toen gelijk gaan stoppen langs de weg en daarna weer op gas rustig teruggereden(120km) en toen ging het wel goed.Daarna kwamen de volgende problemen.
's Morgens vroeg wanneer ik probeer te starten slaat het bij de eerste keer niet goed aan(duurt zo'n 8-10 seconden) en soms slaat het niet aan en moet ik een tweede poging wagen. Als het wel aanslaat na 8-10 seconden, schokt de moter even alsof die teveel benzine erin gespoten krijgt, althans zo;n gevoel krijg ik aangezien de auto schokkend aanslaat.
Hiervoor ben ik naar de dealer geweest en die verwees me weer naar de gasspecialist. Gasspecialist had alles nagemeten en kwam tot de conclusie dat er geen bijzonderheden waren en vroeg mij om alleen op benzine te rijden om te kunnen uitsluiten of het aan gas of aan benzine ligt.
Ik ben toen 2 dagen op benzine gaan rijden en die 2 ochtenden startte mijn tucson prima.
Tevens ben ik ook weer in duitsland geweest en dit keer ging het weer mis.
Bij een snelheid van 150km ging mijn tucson weer inhouden en de motormanagementlamp knipperde weer even en de auto kwam neit meer voorruit,de snelheid kelderde snel tot 100km en ik kon niet harder rijden dan 120km(tevens was de flashlube vloeistof volledig op(per flacon gaat ong 400ml in).Ben daarna maar weer even op benzine gaan rijden en daarna weer rustig terug op gas.
Ik ben met deze klachten weer naar de gasspecialist geweest en uitgelegd dat wanneer ik op benzine heb gereden dat ik in de ochtend geen startproblemen heb maar wel wanneer ik op gas heb gereden. En over dat inhouden bij hoge snelheid heb ik hem medegedeeld.
De auto heb ik ongeveer 1wk bij de gasspecialist laten staan, vandaag weer opgehaald.
Gasspecialist deelde mede dat hij het systeem opnieuw heeft gecalibreerd en flashlube vloeistof is weer bijgevuld en hij heeft 2 dagen(ochtend starten bij koude motor)getest en geen startproblemen meer ondervonden en zei dat het weer goed moet starten. Ik heb de auto meegenomen en daarna na 1.5 uur moest ik weer ergens heen, ik probeerde te starten en merkte snel dat het starten nog steeds langer duurde dan normaal..Ik ga morgenochtend even weer proberen of het wel of niet goed start(heb de hele nacht laten staan)...
Ik ben echt ten einde raad...met mijn vorige auto(golf 4 met Teleflex LPG3G)heb ik nooit startproblemen gehad.Juist omdat ik vrij positieve ervaring had met lpg3g had ik bij mijn nieuwe tucson ook gas in laten bouwen maar dit valt me echt vies tegen..bij een nieuwe auto met een geheel nieuw gassysteem verwacht je geen problemen...
Dit zijn trouwens de verschillen, ik weet niet of dit uberhaupt van invloed is op het startprobleem...
Bij mijn golf4 ging het gassysteem al aan bij het draaien van de sleutel op standby(1stand voor ignition/echt starten)
en bij mijn huidige tucson is het zo dat wanneer ik de sleutel op standby draai gebeurt er niks(gas gaat niet aan), pas wanneer je echt start hoor je een "tok" achterin en gaat het gassysteem aan..
Heeft iemand ook zo;n nare ervaring met tucson op gas of kan iemand(dealer/gasspecialist/particulier) me een advies geven over het bovenstaande?
ben echt radeloos en vind het echt vervelend dat zoiets gebeurt bij mijn nieuwe auto!
Alvast bedankt voor uw reactie/advies
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt wel of er 's nachts gas weg lekt naar het inlaat spruitstuk en dan 's morgens is het mengsel te rijk.
Probeer eens het volgende: schakel zo'n 3 tot 5 km voor het eindpunt over naar benzine, want als je uitsluitend op benzine rijdt gaat het goed.
Levert dit een verbetering dan moet de gas-specialist gaan kijken naar lekkende gas-injectoren.
Wat mij ook opvalt is het inhouden bij hoge snelheid. Hier heb je vermogen nodig en dus een hoop gas en voor mij lijkt het erop dat het systeem evenvoudig weg niet genoeg gas kan leveren. De knipperende motorlamp waarschuwt je dat doorrijden op dat moment ernstige schade kan toebrengen aan de kat, dus van het gas gaan is op dat moment wel heel verstandig.
Lijkt mij overigens een duidelijk geval van garantie, ze lossen het maar op, dus gewoon vol blijven houden.
Alternatief is gas uitbouwen en geld terug omdat het systeem duidelijk niet voldoet.
Bedankt,
Voor uw reactie, echter heb ik zelf Teleflex hoofdkantoor gemaild over de problemen.
En nu hebben zij mij toegezegd dat zij het gaan proberen op te lossen aangezien mijn gasboer het niet kan oplossen en alles eraan heeft gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Nu ga ik eind deze maand de auto wegbrengen en hopen dat het hoofdkantoor de problemen kunnen oplossen.
15 jaar
Even een aanvulling op de garantie:
Je hebt de auto nieuw gekocht?
Je hebt dus garantie van Hyundai, maar weet je ook dat Hyundai GEEN garantie meer verleent op de motor en management systeem wanneer er LPG op is gebouwd?
Werk zelf bij een Hyundai dealer en onlangs geprobeerd om een lamdbasensor te claimen maar helaas afgewezen doordat de auto op LPG rijdt.
DIt even ter info.....
Het kan zijn dat de LPG boer deze dan overneemt maar ben er bang voor...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar