Hyundai H200: stotteren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Ik heb al veel gelezen over het stotter probleem van de H200.
Nu heb ik het zelfde probleem er is al door geslodeerd maar nog steeds zo nu en dan als een hobbelpaard door het land heen.

De hele winter is er niets aan de hand geweest maar sinds 1 maand begint het weer.
koude moter nooit geen last!
boven de 2500 toeren gaat het beginnen.
met opterkken en met constante snelheid stotteren.

De garage wil wel gana ONDERZOEKEN wat het kan zijn, maar zelf vind ik dat nog al een ruim begrip.... en waarscheinlijk veel geld kwijt voor het gevonden is.

Wie herkent het probleem en heeft de oplossing.

al vast dank
stefan

Stefan11104

Geplaatst door Stefan11104 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai H200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als de kabels bij de dieselpomp zijn doorgesoldeerd moet dat probleem over zijn mits het goed is gebeurd en weer waterdicht te zijn verpakt.
Mijn stekkers en kabels net vorige week gecontroleerd, H200 van 06-2000, maar geen enkel probleem gehad.

Ik heb wel de EGR klep gedicht, en de carter ventilatie omgeleid buiten het lucht filter om, alleen bij de apk zet ik dat ff terug.

Goed schoon luchtfilter?, zou bij een VW aan de LMM denken, maar we hebben een totaal ander blok.
Dieselfilter schoon, toevoer diesel normaal?

Als je in de winter geen last hebt is de toegevoerde lucht koud, nu meer warmer.
Misschien daar een idee...

Lijkt net met het stortteren of hij niet genoeg lucht/diesel krijgt...

Groet,

Cor

Stefan11104 (0), 18 jaar geleden

Wat er gebeurd is dat de motor inhoud, maar de toerenteller slaat uit.
Maar omdat er dus geen constant probleem in te vinden is is het voor mij en mijn garage een groot raadsel....

Stefan11104 (0), 18 jaar geleden

ps.

wat is die egr klep? en waar kan ik die vinden?? ( is dat zelf te doen)?

Cor1822 (0) PRO, 18 jaar geleden

EGR= Exhaust Gas Recirculation de klep die in deellast een deel van de uitlaatgassen terugvoert naar het inlaatspruitstuk, inclusief roet....dit gecombineerd met de olie die via de carter ventlatie daar ook komt zorgt voor het dichtslibben van de inlaat spruitstuk van de motor.

Zoek eens op het forum met EGR en afsluiten, dan vindt je wel threads hoe hem af te sluiten.
Tevens komt er zo minder rommel in je olie ook ;)

Groeten,
Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.