close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Hyundai H200: Nieuwe of reviseren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD

Beste LS,

Wat kan ik het beste doen, een nieuwe motor laten plaatsen, of een gereviseerde?
Wie kan mij vertellen wat de kosten voor een nieuwe of gereviseerde motor is.

In bouwen kunnen wij zelf, dus gaat mij alleen over de prijs voor een van de 2 ( liefst zonder BTW)

Geplaatst door

christiaan1111 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een goede gereviseerde zal wat goedkoper zijn als nieuw.
Ben je van plan de bus zelf lang te houden?
De L300 van Mitsubishi heeft hetzelfde blok, alleen van betere kwaliteit met betere lagers, minder speling etc.

Cor1822 0
badge

18 jaar

als ik er een nieuw, of gereviseerd blok in laat leggen dan ben ik wel van plan de bus nog enige tijd, jaar of 5 , te blijven rijden totdat de rest waarde nihil is.
Ik vind het gewoon een super mooi model van bus en super makkelijk voor mijn doeleinde

Rijdt er zelf ook in, van juni 2000.
Met 122000 km op de teller, mooi busje op vakantie naar Frankrijk, en voor mij prive.

Rijdt er normaal mee, rustig warmrijden etc, donderdag grote beurt en APK.
Kan je nog jaren mee verder met een goed blok erin., heb de EGR afgesloten, carterventilatie omgelegd ook.

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Dat vind ik fijn om te horen Cor, maar mijn vraag was voor de kosten.
Mijn motor is niet meer zo goed na 200.000 km. Wil graag weten wat het gaat kosten voor een gereviseerde of nieuwe motor

Dat is een vraag voor een profesional, denk toch rond de 3500 euries voor een ander blok, een uit de sloop is stukken goedkoper, maar dat is dan ook afwachten wat daar mee komt.

Een goed gereviseerd blok is ook goed, en goedkoper.

Cor1822 0
badge

18 jaar

Beste Cor,

Je schreef dat je de EGR had dicht gemaakt.
Ik weet wel de opzet, maar scheelt het ook, vermogen, minder walm, brandstofverbruik ??.

Heb zelf een H 200 van 2001 heeft probleemloos 120.000 gereden en loopt nog als nieuw. Is zelfs van 80 naar 100 pk gechipt met een powerbox.

groeten Rob

De Steut 0

18 jaar

maar een diesel kan toch niet zo maar na 2 ton op zijn.of er word mee geblazen.

flow 0

18 jaar

De motorblokken van de H200 hebben wel eens wat kuren, met normaal rijden valt het wel wat mee, rustig warm rijden, en niet in de toeren jagen, letten op de olie leidingen onder de radiator, raken die lek dan zal het olielampje niet aangaan en het blok draait in de soep.

De mijne heeft nu 122000 km gedraaid, en loopt nog prima, donderdag APK en beurt, kan ik altijd bijzijn en loop zelf mee om/onder de wagen door.

Wat beteft de EGR klep, ik heb 2 pakkingen gehaald en met een op maat gemaakt hard aluminium plaatje van 2 mm dik de EGR buis (rvs met balg) van de uitlaat naar de inlaat afgesloten bij de egr klep zelf.
Eerst een tijdje gekeken hoe het ging met het vacuumslangetje verwijderd, slangetje wel dicht maken, ander valt het vacuum weg.

Verwacht geen spectaculaire vermogenswinst, voordeel is dt de turbo iets eerder oppakt, minder rookontwikkeling schoonblijvende inlaatspruitstuk.
Vooral ook omdat ik al de carterventilatie al losgemaakt had van het lucht filter, de opening waar ie op zat dichten, en via een blikje met een gat en slang naar beneden afblaas, het blikje vangt de olie op welke nu niet meer in het luchtfilter komt

Nu krijgt het blok alleen maar verse schone lucht, geen hete carterdampen meer met olie, en ook geen terug gevoerde uitlaat gassen.
Bij de apk even carterventilatie origineel voor de apk, daarna meteen weer los.

Gevolg, beter oppakken in de lagere toeren, een verbruik van 1:10.5 in plaats van 1:9

Zelf mix ik ook nog zonnebloemolie in de zomer, nu 40% en voeg 0.15% aceton toe.

Op 50 liter is dat 75 cc.

Roettest vorig jaar met dichte EGR was wel heel erg laag :D
Minder vervuiling ook van de motorolie doordat de extra roet niet meer weer meeverbrand wordt, en geen olie meeverbrand wordt van de carter ventilatie.

Maar, alles op eigen risico, net als ik dat doe.
Ben egonnen met 10% zonnebloemolie toe te voegen, en bouw dat langzaam op als het warmer wordt, in de winter voeg ik niets toe, behalve de aceton.

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Perfect Jeroen.
Als er wat is dan bel/bestel ik ;)

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

[quote=Cor1822]Perfect Jeroen.
Als er wat is dan bel/bestel ik ;)

Cor[/quote]
cor, hier moet je bestellel! www.volkswagen.nl KOOP TOCH EENS WAT GOEDS ;P wordt het niet eens tijd voor een echt bussie... hehehehehe

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Het bekende probleem met de H200, reviseren is ongeveer even duur als een nieuwe grijze import motor, als je die bus wilt houden kun je beter de hele motor vernieuwen.
Ook dan moet je die motor in de gaten blijven houden en eigenlijk een jaren 70 onderhoudsprogramma erop loslaten ( om de 5 tot 7000 olie verversen en alees nalopen) zijn veel problemen met deze motoren.

Succes

Cees1570 0

18 jaar

Het scheelt idd weinig, hebben beide manieren reeds uit geprobeerd. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een compleet nieuwe motor. Die kun je voor 2500,- al hebben. Revisie op de meest eenvoudige wijze kost minimaal 1500,-. Wel moet je nog het eea omzetten bij een nieuwe motor,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Allen bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga mij beraden en kijken wat ik ga doen

Paul :)

Moet je wel het geld voor hebben he....
Vrouw heeft har Alfa stuk, kan daar eerst mee bezig vandaag, maar dat staat wel bij Alfa.....
Ben je wel vroeg uit je bed zo....Grrrrrr

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

[quote=sytze]Het scheelt idd weinig, hebben beide manieren reeds uit geprobeerd. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een compleet nieuwe motor. Die kun je voor 2500,- al hebben. Revisie op de meest eenvoudige wijze kost minimaal 1500,-. Wel moet je nog het eea omzetten bij een nieuwe motor,

Sytze[/quote]
Sytze,
jouw advies is dus: een compleet nieuwe motor. Vragen:
- Wat voor dan? Oude type H200? Of nieuwe type (met intercooler)?
- Is dan niet het risico groot dezelfde problemen te krijgen?
- Of Mitsubishi L300 blok (als dat nog nieuw te krijgen is)?

Alvast bedankt voor je reactie. Ook van anderen welkom!

Ronald

PS:
Ik doe dit in het topic van een ander, maar het draait waarschijnlijk uit op hetzelfde verhaal, vandaar.

Tops 0

18 jaar

Volgens mij zijn die nieuwe allemaal hetzelfde. 2.5 liter diesel. Adressen vindt je wel op het net. Volgens mij heeft tonny van deijne ze nieuw in het krat staan. Kun je het niet vinden mail me dan ff, dan zoek ik de facturen er ff bij.

Sytze

ps. hou er rekening mee dat de motor helemaal kaal is. zelfs de pomp moet je overzetten. dus intercooler zit er echt niet bij in hoor. je koopt alleen een kale motor verder niets.

sytze 0
badge

18 jaar

Geef me eens even het internet adres ofzo!
Heb er wel intresse in.
Maar zijn het de nieuwe versies?
Kunnen deze ook in de versie 1998?

Voor zover ik weet zijn alle 2.5 TD en TDI blokken dezelfde motorcode.
D4BF is de mijne van kentken 06 - 06 - 2000.
Er is in 2001 een Intercooler bijgekomen waardoor he vermogen naar zo'n 100 pk ging.

Het hyundai blok is een exacte kopie van de Misubishi L400 blok, zelfs de carosserien lijken als 2 druppels water op elkaar.

Helaas heeft Hyundai de blokken van een slechtere soort materialen gemaakt, en met een grovere tolerantie.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

ik ben er ook al achter gekomen dat in die van mij ook een D4BF zit
Kenteken 04-1998
Mijn vraag is dan ook kan daar een motor in met intercooler
of nog beter een L400 type ?
Ik had al zitten zoeken op internet en kwam bij het volgende adres :
http://www.brusmotors.nl/page.php

Iemand ervaring ermee?

Ik heb van de week een L300 blok bij Brus gekocht. Ziet er netjes uit en loopt als een zonnetje.
Ze geven 3 maanden garantie, en je moet je oude blok inleveren.

Ik heb het blok er net een paar uurtjes inzitten, dus even afwachten hoe goed hij echt is.

Groeten,

Marco

Al deze blokken zijn op hetzelfde motordeel geent.
Alleen heeft de H200 de turbo erbij, en in 2001 is daar de mogelijkheid van de intercooler bij gekomen.
Voor de intercooler en leidingen zal er vast wel plaats zijn voor naderhand inbouw, de motor levert dan 100 pk, probleem is dat er voor dat blok een lange en een korte versnellingsbak is.

Met mijn origineele D4BF TD met turbo bereik ik max 150 km bij 4400 toeren, wat ik nooit rijdt, meestal 100 - 120.
Vindt het toerental eigenlijk te hoog, rijdt nooit met lading, dus zou dat best wat lager kunnen.
Weet niet of er bij de TDI type ook een andere versnellingsbak hoort, de topsnelheid van dat type bus met de TDI uitvoering is 170 - 175 KM/U

Daar zal je naar moeten informeren, anders heeft het extra vermogen niet echt veel nut.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.