auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai COUPE: Stotteren bij koude motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G4GF, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 102

Goedendag,
ik heb een hyundai coupe 2.0 16v van 2000 met het volgende probleem. Ik had al ff gekeken bij het forum maar kon niet het antwoord vinden van mijn probleem. Als de hyundai heel erg koud is en ik start hem vlot en ik rij weg stottert hij en valt bijna uit. Wordt hij warm dan is het over. Ik heb vervangen nieuwe bougies, bougies kabels en bobine. Maar het probleem is niet op gelost. Dus wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad.

Groet Ben.

Geplaatst door

benny221 (50)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de koelwatertemperatuursensor en de luchtinlaattemperatuursensor eens op afwijking , wel uitlezen als hij dus koud is .
Deze sensoren bepalen mede je mengsel , als dit te arm is , loopt hij koud slecht , te weinig brandstof.

Heb de koelwater sensor vernieuwd de oude gaf geen goede uitlezing. De luchtsensor hebben ze niet aan geslo
ten vanwege een open luchtfilter. Maar kan dit wel volgens mij niet. Trouwens hij doet het nog steeds als de motor steenkoud is warm geen probleem.

benny221 50

5 jaar

Inlaat lucht temperatuur sensor ziy volgens mij ingebouwd in de lucht massa meter.
Dan vraag je je af welke lucht sensor er niet is aangesloten. Kun je een betere beschrijving geven of een foto plaatsen?

Overigens zou ik dat open luchtfilter verwijderen en teurg gaan naar een origineel luchtfilter.
Dat scheelt een hoop herrie en je voorkomt dan vermogensverlies als dat open filter warme lucht aanzuigt.

oldford 0
badge

5 jaar

Hier de foto's de eerste foto zit normaal in het luchtfilterhuis.

benny221 50

5 jaar

Zo te zien heb je geen luchtmassameter, dus dan is de inlaat lucht temperatuur sensor noodzakelijk.
Verder zie ik niets van een zogenaamde Cold Air Intake bij het luchtfilter.
De inlaat lucht temperatuur sensor is kennelijk wel elektrisch aangesloten, maar niet in het inlaat traject aanwezig.
Kennelijk ging diegene die dit bedacht er van uit dat de aangezogen lucht dezelfde temperatuur heeft als de lucht in de motorruimte (bij warme motor warm dus).
Ik zou terug gaan naar origineel.

oldford 0
badge

5 jaar

En als ik deze nu niet aansluit geeft dat ook weer een andere reactie of niet. Kan het ook zijn dat de auto meer benzine verbruikt. En anders gewoon weer de originele luchtfilter er weer op.

benny221 50

5 jaar

Als je de inlaat lucht temperatuur NIET aansluit dan krijgt de computer een waarde voor -40 graden Celsius binnen.
Als deze gebruikt wordt als werkelijke inlaat lucht temperatuur komt de motor zeker te rijk te staan.
Als er een vervangende waarde wordt aangenomen is het van de situatie afhankelijk (winter of zomer).
Maar dan loop je naast het risico van te rijk staan ook nog het risico van te arm staan.
En dan gaat er ook nog een storingslamp branden omdat de sensor onderbroken is.
Geen goed plan dus.

oldford 0
badge

5 jaar

Bedankt voor het mee denken oldford ga weer in de originele staat brengen en hoop dat het dan over is.

benny221 50

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.