Bij volle stuuruitslag, zowel links als rechts, blokkeerd de stuurbekrachtigings pomp zodanig dat de V-snaar gaat slippen. Dit gebeurd alleen bij volle uitslag verder werkt de stuurbekrachtiging normaal. De V-snaar staat op de juiste spanning en ook de olie is goed.
Kan het zijn dat er een overdrukventiel stuk of geblokkeerd is en waar kan ik die vinden.
Wie kan mij helpen?
Sjaak
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En is de Dynamoriem goed op spanning?
Ja die spanning is goed. Heeft ook niets te maken met de stuurbekrachtiging. Dat zijn gescheiden poulies en spanninrichtingen.
18 jaar
Door welke poelie worden de riemen aangedreven dan???????
18 jaar
Er zit een dubbele poulie op de krukas. Een voor de aandrijving van de stuurbekrachtigingspomp de andere wordt gebruikt voor de aandrijving van de dynamo, waterpomp en airco.
18 jaar
en de stuurbekr.pomp gaat naar de waterpomp en de waterpomp loopt ook nogeens over je krukaspoelie
je hebt 1 lange riem en 1 korte dus kan je dynamoriem ook iets te slap staan
Ik zeg niet zomaar iets hoor ik praat uit ervaring van 15 jaar hyundai
18 jaar
v snaar vervangen ? of spannen
een riem van de stuurbekrachtiging gaat 60.000km mee !! (interval vervanging)
En nu hoor je niet of het opgelost is
18 jaar
Sorry Appie 505, Ik ben even met vakantie geweest. Het probleem zat in de pomp. Ik heb hem laten reviseren en daarna was het probleem opgelost. Iedereen bedankt voor de goede adviezen.
Sjaak
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Elantra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar