tik in de motor als die warm is ik heb hem ook gestart bij koude motor en dan hoor ik bijna niet .
bij het gas geven en als je optrekt hoe meer gas je dan geeft dan word het steets erger
als je heel rustig weg rijd dan hoor je bijna niet maar geef je wat meer gas dan word je er bang van van dat getik in de motor
ik hoor graag wat het zou kunnen zijn
gr Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet niemand hier iets van af jammer
heb je ook een idee waar het vandaan komt? zit het boven of onderin de motor? olie is op peil neem ik aan;)
en wat heb je er allemaal al aan gedaan?
gr. Rien
het zit onderin de motor olie is op peil er zit net een nieuwe kopeling en dubbelmassavliegwiel in dus al met al hoop kosten gehad ik hoor graag van je
gr rob
12 jaar
klinkt niet goed dus, ik denk dat het probleem in je drijfstanglagers zit. en zou beginne om je carterpan te demonteren en je lagers te bekijken. als je lagers idd versleten zijn, zijn je je verstuivers waarschijnlijk het probleem, deze lekken op het brandplaatje, ontstaat koolvorming waardoor je grofzeef verstopt raakt.
gr. Rien
weet je ook of de carterpan er zo af kan of moet je de versnellingbak ook demonteren en als de drijfstanglagers stuk zijn maak ik dan ook een grote kans dat me krukas ook stuk is of valt dat wel mee met dit type blok en wat moet er dan aan de hand zijn met de verstuivers aan de hand zijn hij rookt niet en starte gewoon goed hoe kon ik dan weten dat ze stuk of lek waren en waar zit me grofzeef en weet je ook of dit een euvel is van de hyundai
gr rob
12 jaar
Dit is inderdaad soms een probleem bij dit type motor, Riennoot bedoeld dat als de injectoren niet mooi afdichten op de cilinderkop dat de kans bestaat dat er verbrandingsgas in de motor onder het kleppendeksel terecht komen, dit heeft als gevolg dat er een chemische reactie ontstaat met motorolie, dit worden harde brokken kool die zich verzamelen in het carter, de grofzeef (die dus in het carter hangt) zuigt deze brokken op en verstoppen de zeef, met als gevolg slechte of geen smering van de motor.
Anders moet je de injectoren even uithalen, indien ze inderdaad hebben gelekt zal je de injectoren moeilijk uit de cilinderkop kunnen halen door roetaanslag, meestal krijg je ook een hoger verbruik van olie want de motor zuigt olie de cilinder binnen langs dezelfde weg. Indien je de injectoren uit haalt altijd nieuwe dichtingen plaatsen, dit is belangrijk!
Om het carter af te halen moet je de versnellingsbak niet uit halen, het kan wel zijn dat je het subframe gedeeltelijk moet laten zakken.
Groeten.
oke alvast bedank maar hoe veel kans heb ik dat me krukas stuk is denk dat er maar twee tot drie kilometer mee
gereden is en zo als ik nu kan zien verbuikt die geen olie maar ga nu even injectoren er uit halen
gr rob
12 jaar
zolang je niet door je lagers heen ben, mar alleen daar flinke slijtage d'r op, zou ik het gewoon probere met alleen nieuwe drijfstanglagers, maar ga eerst maar kijke of dit het idd is, zekerheid hebben we pas als je het probleem hebt aangetroffen;)
ik hoor wel wat de status is.
gr. Rien
Goedenavond Rien
Heb nu alles uit elkaar en wat blijkt nu dat me krukas aan de distributie zijde ingescheurd is .
Voor de rest ziet alles er nog goed uit ben nu even aan het kijken wat een krukas kost en of ik dan ook nog alle lagers
Moed vervangen weet niet wat dat me gaat kosten of dat ik beter een ander blok kan gaan zoeken weet je ook of me versnellingsbak
Er ook weer helemaal uit moet als ik alleen de krukas ga doen .
Ik hoor graag van je
Mvg Rob
12 jaar
heej rob,
okeee ik begrijp dat je krukas dus gewoon is gebroken. ik zou dan gewoon ff prijs op vragen van de krukas, lagers en keeringen. denk dat het opzich meevalt, je motor kan gewoon blijven zitten mar je versnellingbak zal eruit moeten, omdat je vliegwiel eran vast geschroeft zit.
groeten Rien
goede avond Rien
weet jij ook wat de aanhaal momenten zijn van de krukas bouten en drijfstang bouten poelie en oliepomp
bouten en niet te vergeten onderblok bouten
groetjes Rob
12 jaar
hee Rob,
ik heb je de documentatie ff gemaild aangezien het een beetje complex was. hoop dat het hiermee gaat lukken, ik hoor het wel.
gr. Rien
rob,
hoe is de status van je auto?
goede avond rien na lang wachten vrijdag eindelijk de onderdelen binnen de krukas pluis lager en keringen
zaterdag en zondag vlink aan de slag geweest en hij rijd weer hiep hiep hoera
ik een stuk rijden en wat hoor ik nu bij 2000 t/m 2500 toeren hoor ik een soort van een brom lijkt niet of ik dan geen luchtvilter er op heb of dat het een soort bij geluid van de motor is daar onder rijd hij weer als van ouds daar moed ik nog even naar op zoek jij hoort hier nog wel even wat van
gr rob
12 jaar
okee nou leuk dat je motor iig weer netjes in mekaar zit, laat nog mar ff hore hoe dat met het geluid afloopt.
gr. Rien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar