auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai SANTA FE: v6 draaid op 3 poten

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2700, Vermogen (kw): 139

Hoi Allemaal van mijn v6 lopen er maar 3 cilinders van de zelfde lijn de andere lijn loopt niet.
brandstof aanwezig bougies zeiknat.
injectors laten reinigen en werking oke.
nu heb ik de spanning van de injectors gecontroleerd deze krijgen dus continu spanning geen pulserende spanning gecontroleerd met een scoop dus mijn mening is dan bij deze injectors staan continu open en krijg de hele lijn vol brandstof.
weet iemand hoe deze geregeld worden.
natuurlijk uit de ecu maar word de blokspanning geregeld door de nokkenas sensor of niet.
of heeft iemand anders nog een idee waar ik het in kan zoeken.

groeten ronald

Geplaatst door

rlammers (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De aanvoerspanning is er als je het contact aan zet .

De ECU legt de afvoer-spnning aan massa met de tijd die door de Module is berekend .

Dus of de ECU maakt een fout of de draden van de injectors liggen aan massa b.v. door slijtage aan een plaatdeel of door een schade in het verleden.

Bij V- blokken is links en rechts vaak gescheiden van elkaar . Dus twee aparte regeleenheden ,wel in een kast samen gebouwd.

Als er gereden moet worden ,haal dan de spanning of de stekkers van de injectors.

Benzine smeert bijna niet en je krijgt olieverdunning .

Succes.

Punt 65
badge

8 jaar

Staat inmiddels bij de garage.
Ik hou jullie op de hoogte

rlammers 0

8 jaar

En Ronald , staat de wagen nog bij de garage , of rijdt deze al weer . Ben toch wel benieuwd of het meer was dan een slechte aansluiting.

Vr. Groet.

Punt 65
badge

8 jaar

hoi was ff geleden maar het is gevonden.
garage wilde van de slechte kant de kop lichten omdat er weinig compressie was op een aantal cilinders.
dit heb ik niet laten uitvoeren dus hebben ze de boel gereed gezet en ben ik de auto wezen halen.
na wat verder zoeken heb ik dan zelf het probleem gevonden in de variable klep timing.
Er zit een soort plunje klepje dat de variable kleptiming regelt open of dicht.
In dit klepje zat het filtergaasje van de plunjeklepje naar binnengeslagen en zat het klepje muurvast.
filtertje eruit gehaald en het klepje was weer vrij.
alles weer ingebouwd en de auto liep weer.
als natuurlijk het klepje altijd open gestuurd staat zullen de kleppen niet goed staan voor een compressie test.

rlammers 0

7 jaar

Bedankt voor dit bericht .

Vr . Groet.

Punt 65
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.