Hallo
Ik wil een h200 uit DIESEL +/_ 2000 aanschaffen is dit verstandig en waar moet ik eventueel op letten???????????????????
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zie andere topics over de H200.
Geen beste keus , lijkt mij.
mvg,
Hans.
Diesel of benzine?.
Als het een diesel betreft zou ik er niet aan beginnen.
Hoog verbruik en als tie airco heeft is de krukas poelie een zwak punt van deze autos.
19 jaar
Ik ben een trotse Hyundai H200 rijder van 1998. Een 2.5 td. Tot nu toe heb ik er zelf al 40.000 km mee gereden en totaal heeft de auto er al 190.000 op zitten. Volgens het onderhoudsboekje en de nationale autopas ( die opgevraagt is geweest bij aankoop) heeft de auto buiten de normale gebruikelijke dingen niet veel gehad.
Wel is inderdaad de krukaspoelie een zwak punt. Niet alleen bij een met airco maar ook zonder. Laat deze even naakijken als je besluit een te kopen.
Verder moet ik zeggen dat als je er normaal mee rijd, geen 140km/h kontinu, dan is het een goede auto om mee te rijden en zal je er lang plezier mee hebben.
Hiervoor het ik een H100 gehad en daar heb ik totaal 150.000 km mee gereden zelf zonder problemen. Je hoort veel negatieve dingen van de H100 en H200, maar welke auto blijft rijden zonder probleempjes, en zonder onderhoud?
Kortom, maar dat geld voor iedere auto! Als je het goed onderhoud en normaal mee rijd dan heb je hier een goede auto aan!
19 jaar
Kijk maar even op www.groot gezin.nl.
Daar word je niet vrolijk van een hyundai h100 en h200.
En die krukas poelie komt bij bijna alle h200 voor.
Met uiteindelijk motorschade tot gevolg.
Het is niet even nakijken van de poelie, voor dat je er erg in hebt is de boel kapot.
En garantie tot aan de stoep op een tweedehandse.
Want de meeste garages zijn niet happig op die autos.
Kortom het is geen aanrader.
Het is niet allen die krukas poelie.
Bij de h100 willen de drijfstang kappen nogal eens loslopen, olieverbruik en niet zuinig met brandstof.
Het zijn opgeboorde mitsubishi blokken waardoor er hele andere krachten op het draaiend gedeelte komt.
De meeste hebben een zwaar leven achter de rug,want waar koop je een bus anders voor?.
Trekken van grote caravans en trailers.
Maar er zullen mensen zijn die er plezier mee hebben, maar ik zou er persoonlijk met een boog om heen lopen.
19 jaar
Het zijn geen opgeboorde MItsubishi motoren maar licentiebouw met hele andere materialen en toleranties.
Licentie bouw met aanpassingen , waaronder opgeboord van 2.0 naar 2.5.
19 jaar
Nee primera, ook de L300 is een 2.5. (of als je een oude hebt is het een 2.3. Wat Paul zegt klopt precies. gr. Rene
19 jaar
De nieuwe crdi motor is beter.
De nieuwe crdi is wel veel beter, maar ook geen toppunt van zuinigheid.
Wat ik ook nog heb gehoord is dat een mitsubishi motor zou passen in de hyundai.
19 jaar
spaar nou een paar maanden door en koop dan een vw bus.
Is betrouwbaarheid veel beter,duurder in aanschaf maar de restwaarde is ook weer hoger,en hij is goedkoper in onderhoud zeker als je de 1.9 tdi koopt.Deze blokken liggen in een heleboel auto van vw dus redelijk makkelijk in onderhoud.
groet
michael
19 jaar
Heb zelf H200 gehad.
Honderdveertigduizend gereden .Enkele kleine probleempjes gehad
zoals een brandstofpomp die ik door heb laten solderen.
Verder heeeeelll veel plezier van gehad .Kids caravan en verder pleur je er alles in.
Geen zuinigheidswonder 1 op 9 en dan 300 Euro wegenbelasting per 3 maanden.
Nee voor particulier vindt ik hem te duur.
Kan je ook een vette mercedes voor rijden.
Maar zeker geen slechte wagen al hoor je vaak anders.
Mischien heb ik gewoon een goede hyundai garage welke hem keurig netjes onderhield.
18 jaar
H 200 van juni 2000, 121.000 op de teller, EGR klep dicht, carter ventilatie omgelegd, volgens boekjes en naar mijn inzicht onderhouden.
Geen grote problemen, uitlaat na 5 jaar, kris stuk cardan net vervangen nadat naaldlager was gaan vreten, en standaard onderhoud.
Normale rijstijl, nu en dan kort stevig doortrappen voor schoonrijden, meestal 100 - 120, op vakantie naar Frankrijk de laatste jaren via de route National met TomTom, gewoon 110, kom je er ook ;)
Verbruik 1 op 9.5 tot 1 op 10.
geen racebak, en ook niet als zodanig berijden scheelt veel.
Groeten,
Cor
even doorsparen en een echte jap kopen, in plaats van surrogaatjap.
Dat is mijn idee.
(180.000 Km G3 met mijn Mitsubishi space-gear, enkel wat rubbertjes en koppeling vervangen, Fuseekogels zitten er nu aan te komen.. verder normaal onderhoud gehad.)
succes Marcel
even doorsparen en een echte jap kopen, in plaats van surrogaatjap.
Hoorde je 30 jaar geleden ook, maar dan van:
Maar een echte Europeese auto kopen i.p.v. een jap :)
Groet,
Cor
[quote=Cor1822]even doorsparen en een echte jap kopen, in plaats van surrogaatjap.
Hoorde je 30 jaar geleden ook, maar dan van:
Maar een echte Europeese auto kopen i.p.v. een jap :)
Groet,
Cor[/quote]
Nou, misschien kunnen we over 30 jaar ook met gerust hart een koreaan kopen dan.
groeten Marcel
Ik kon het niet laten om op de opmerking van de vw te reageren. Ik heb een tijdje bij een vw/audi dealer gewerkt en heb mijn mening over het merk drastisch bijgesteld, naar BENEDEN wel te verstaan. Nog nooit heb ik zoveel ellende gezien als bij dit merk en goedkoop in onderhoud????
Ik heb meerdere offertes gemaakt voor een 90.000 beurt van gemiddeld 1500 tot 2500 euro, HOEZO goedkoop. Durf met die bedragen maar eens bij een hyundai rijder aan te komen, hij slaat je af.
recent nog een distributieriem van zo`n hok vervangen, gaat spontaan de dynamo kapot.
Luchtmassa meters vliegen je om de oren alsook waterpompen, aircopompen,versnellingsbakken,dynamospanners, dynamopoelies enz enz
Bij audi durven ze zelfs voor een allroud 70,00 te vragen voor 2 ruitenwissers (stelletje malloten, ook diegene die dat er voor over hebben)
Als bij vw de remblokken versleten zijn doe er dan maar meteen schijven bij, kost dat?!
Bij hyundai kun je vaak 2 setjes remblokken verslijten op 1 set schijven.
Nee koop gerust een hyundai.
Als je de juiste adresjes hebt kun je goedkoop rijden. Daarbij op een hyundai van zeg 10.000 euro schrijf je in 3 jaar 5000 af??
koop een even oude vw kost je 17.000?? wat krijg je daar na 3 jaar voor terug 8.000- 9.000
verschil 3000-4000 euro en je hebt al die tijd 7000 in de pocket gehouden
Minpuntje, de motoren kunnen bij slecht/verkeerd onderhoud en gebruik van de auto eerder dan normaal de geest geven.
Iedere 7500 km olie verversen is echt noodzakelijk. Uitzondering zijn de motoren met by-pass filter (15.000 km)
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Lankvelt
www.koreancarparts.nl
18 jaar
;)
Een man naar mijn hart Jeroen :D
Ik hoef niet zo nodig in een "merk" auto, of een Populaire auto te rijden, met 53 jaar ben ik daar wel een beetje vanaf.
Zelf veel aan mijn auto's gesleuteld, als vrachtauto chauffeur veel gereden, en mijn H 200 met een normale rijstijl brengt ons sinds 4 jaar waar we maar willen.
De enigste wens bij mijn H200 is dat de toeren in de 5 wel wat lager kunnen, zal eens zien/informeren of daar een oplossing voor is via een andere versnellingsbak/aanpassing.
Misschien dat jullie bij je firma een idee hebben, bak van een CRDI ?
Voor de rest sluit ik me aan bij je verhaal, een bevriend radiozendamateur heeft een goede garage, en daar zijn we met een redelijke prijs in onderhoud.
En met een normale rijstijl blijft de boel heel ook ;)
Met elke auto die ik heb gehad in de laatste 35 jaar controleerde ik de auto elke week, en bij het rijden merk je gauw genoeg als er iets aan de hand is mits je daarop let.
Niet blijven rijden tot de boel barst dus.....
Groet,
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H200 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar