Hyundai Coupe: wiellager

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16 v dohc

ik heb het rechter wiellager vervangen al twee keer maar ik hoor weer een schrompend geluid en denk dat het weer het wiellager is en dit is op een jaar al twee keer vervangen kan iemand mij vertellen hoe dit komt dat dit lager steeds kapot gaat en ook steeds hetzelfde.
of is er hier sprake van een kwaal

williamhabets

Geplaatst door williamhabets (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Highway (135) PRO, 14 jaar geleden

Hoe heb je dit lager vervangen? Hewb je het met een pers er in geperst of met een hamer er in geslagen?
Heb je ook een goed merk gekozen zoals SKF

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Heb je de centrale asmoer met het juiste koppel aangetrokken? 200-260Nm.

williamhabets (0), 14 jaar geleden

twwede keer heb ik het in de garage laten doen dus dan weet ik het niet meer maar kan het zijn dat als hij niet met de juiste Nm word aangetrokken dat hij stuk gaat

williamhabets (0), 14 jaar geleden

mijn momensleutel gaat van 3 tot 15 nm hoe kan ik nu 200 tot 260 Nm draaien

sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden

zwaardere momentsleutel kopen....

williamhabets (0), 14 jaar geleden

als het zo is en hij zo zwaar moet wrden aangetrokken dan moet dat maar ik zie het toch goed 200-260 Nm ?????

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb je een pdf.je gestuurd over de lagers.
misschien heb je er wat aan...

mvg,
Hans.

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ja hans bedankt ik zal het met de garage overleggen ik kan er niet bijkomen dat het aan de as licht nu weer

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Succes.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

7 januari 2010 19:26:10

wim12199
Professional
Echte naam: wim
Woonplaats: Belgie
Bedrijf: mitsubishi-hyundai
Geregistreerd: 13 november 2005
Berichten: 852
E-mail

Re: lager hyundai coupe

Het zou mij verwonderen dat het aan de as zelf ligt daar het lager aan de binnenkant gewoon vast zit op die as. Lagers gaan meestal kapot van een slechte afdichting, vochtindringing dus , ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat er nog een afdichtring zit vlak voor het lager in de fusee, is deze mee vervangen? Soms gaan lagers ook kapot door een vastlopende rem op die as door oververhitting van het lagervet.



Post verplaatst door moderator.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag 10:18:29

williamhabets
Particulier
Echte naam: william habets
Woonplaats: maastricht
Bedrijf: aanemers-voegersbedrijf habets en zonen vof
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 59
E-mail Website

Re: lager hyundai coupe

wim ik heb het lager laten vervangen hij heeft echter twee weken in de garage gestaan omdat ze geen tijd anders hadden. ik heb de auto teruggekregen heb er anderhalve week mee gereden en nu is ie weer stuk. ik weet echter niet hoe het zit met een vochtafdichtring
nu zeggen ze dat de wielnaaf nieuw gezet moet worden dit kan in mijn ogen niet
hoe kan een wielnaaf stuk gaan ik kan mij dit niet voorstellen
de rem loopt ook niet vast werkt soepel en er zitten nieuwe schijven op en remblokjes




Post verplaatst door moderator.

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

[quote=williamhabets]mijn momensleutel gaat van 3 tot 15 nm hoe kan ik nu 200 tot 260 Nm draaien[/quote]
3 tot 15 nm is een speelgoedsleuteltje.
Ben je niet in de war met kg/m ?

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

1 Nm = 0.1019716 kg/m, dus dat zal wel niet....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.