Goedendag allemaal,
Ik heb een Iveco Daily 35s16 HiMatic van 18/7/2017. Deze heeft al een tijdje een regeneratie probleem. Auto geeft aan 'regeneratie niet volledig, zie handleiding'. Auto regenereert niet zelf, valt dan in EDC storing. Zie foto in bijlage. Als ik zelf een ODB tester aansluit kan ik de melding wissen.
Als ik op de snelweg rijdt en ik rij ongeveer 127km/h in de 6e versnelling, dan gaat de melding weg, en blijft ie weg. Dit blijft weg voor een halve dag, dan is de melding weer terug. Ik kan hem weer wissen en dezelfde procedure uitvoeren als hierboven, maar dat is geen doen.
Auto is bij de dealer geweest, Gregoor in Herentals (geeft aan katalysator en injectoren vervangen) en Van Vuchelen in Sint-Truiden (vindt niks), maar tot op heden geen soelaas.
Wie kan me helpen hiermee, ik ben een kleine zelfstandige en lever voor PostNL, en wordt hier knettergek van..
Geplaatst door Ben-Diekema , lid sinds 6 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
12 Reacties
kaleido 1 PRO, 1 jaar geleden
Wat is de foutcode die je wist ?
Ben-Diekema, 1 jaar geleden
De Foutcode is E000
Ben-Diekema, 1 jaar geleden
Komt toch echt tevoorschijn. Is ook zichtbaar op de foto
oldford PRO, 1 jaar geleden
E000 is volledig hexadecimaal en staat gelijk aan U2000.
Interessanter is de omschrijving die bij de foutcode hoort. Ook daar helpt google niet.
Als je een omschrijving hebt plaats die dan, anders uitlezen met dealer apparatuur.
Ben-Diekema, 1 jaar geleden
@oldford... Ik heb omschreven wat het probleem is.. Meer kan ik niet omschrijven..
Highway PRO, 1 jaar geleden
ik zie geen foto. waar lees je mee uit? dealer of een uitlees apparaat van iemand met goed uitlees.
jokertje PRO, 1 jaar geleden
Met deze code kun je helemaal niks ... wij hebben er als dealer ook nog nooit van gehoord... mijn advies ga naar de dealer en laat het voertuig daar uitlezen en vraag of ze proefrit willen maken met de belangrijkste parameters zoals drukverschil roetgehalte , temp voor en na de kat
jokertje PRO, 1 jaar geleden
Onze ervaring is dat vaak met niet orginele uitleest apparatuur vaak verkeerde of juist helemaal geen codes te voorschijn komen ...verder zijn er nog bepaalde updates die nog niet uit gevoerd zijn en weet je of het een 2.3 is met of zonder lage druk egr?
Ben-Diekema, 1 jaar geleden
Foto is niet bijgevoegd zie ik. Ik heb hem nog eens geplaatst.
jokertje PRO, 1 jaar geleden
De lage druk koeler als die erop zit , zit aan de zijkant van de motor geschroefd bij de turbo... en er loopt dan een buis over het roetfilter van een 3a 4cm doorsnede... als je zo,n type motor hebt dan kun je pech hebben... deze raken verstopt en soms slechte verstuivers en in een enkele keer een versleten roetfilter...maar dit moet je niet zomaar vervangen het is echt belangrijk om een goede diagnose uit te voeren
jokertje PRO, 1 jaar geleden
Je zult eerst moeten kijken wat de waardes van de verschildruk sensor zijn en het roetgehalte , wat je wel kunt doen is kijken hoe de uitlaat eruit ziet mooi schoon of vies van de roet... en neem de intercooler slang los de oranje en kijk of daar roet afzetting in zit
Beste antwoord, geplaatst door Ben-Diekema, 1 jaar geleden
Probleem opgelost!!!!!!
Ik heb contact gezocht met een bedrijf wat gespecialiseerd is in het reinigen van de roetfilter. Roetfilter zat voor 76% vol. Bij de Iveco Daily vanaf MY2014 gaat deze dus in een noodloop vanaf 60% vol.. Ze hebben het roetfilter gereinigd en niks geen probleem meer...