Iveco Daily: Vlamstart

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2800

Ik heb een iveco daily 35s11 uit 2002.Met het koude weer wilde hij niet starten.Na meting bleek de gloeikaars defect te zijn.Was 1300 ohm ipv 7 ohm.Na een nieuwe gemonteerd te hebben starte hij gelijk.Echter na 2 dagen en diverse keren starten was het weer prijs niet starten,en weer defect.Ik dacht aan mogelijk een slecht exemplaar dus garage gebeld en die leverden een nieuwe.Weer prima te starten maar kort erna weer kapot.Spanning die erop komt te staan is 12 volt ook valt te spanning af als het voorgloeilampje uitgaat(hopelijk is dit elke keer zo geweest).Nog geen spanning kunnen meten met lopende motor.

Iemand een idee waarom hij zo snel kapot is gegaan?
Zat zelf aan een oplossing te denken door via een aparte schakelaar en relais de bougie aan en uit te kunnen zetten,is geen oplossing van het probleem trouwens.

haihans

Geplaatst door haihans (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

klorres (0) PRO, 14 jaar geleden

de vlam start gaat pas werken als de motor,loopt als het erg koud is zal je zien dat het lampje wel een minuut kan branden dan is het systeem aan het werk dus ik denk dat je probleem toch ergens anders licht.dat het lampje even brandt is puur een controle,lucht in brandstof,vuile filters,te lage start snelheid,koud start systeem op brandstofpomp,klepspeling [komt trouwens niet vaak voor]

haihans (0), 14 jaar geleden

Het is toch dat zodra je wilt starten en het is te koud het lampje van de gloeibougie aangaat,er spanning op komt te staan en door het starten er via de brandstofpomp en een klepje diesel op de spiraal wordt gespoten waardoor de inlaatlucht wordt verwarmd.Het lampje blijft dan tijdens rijden ook nog even aan.Maar klepspeling is dat te meten door compressie test?

klorres (0) PRO, 14 jaar geleden

door compressie te meten met een koude motor kan je er misschien achter komen ,maar het geeft alleen een indicatie van de cilinders die eventueel een probleem hebben.kijk zo lang het lampje brandt werkt het systeem ,hoe vaak brandt het lampje nu daad werkelijk als de motor loopt heb je daar wel eens op gelet?maar kijk eerst maar eens naar die andere punten.

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

controleer ns deaxiale krukasspeling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.