tijdens het rijden gaat plots diagnose lamp branden waarna de motor precies begint te stotteren en het vermogen wegvalt.En af en toe valt de toerentalnaald ook naar beneden wanneer dit gebeurt.stilvallen doet hij enkel als de toerentalnaald tot nul valt.als je hem dan een tiental minuutjes stillegt en opnieuw start blijft het diagnose lampje weer een korte tijd uit en rijd hij normaal.Als je onmiddelijk opnieuw start bij een brandend lampje heeft hij veel moeite om aan te slaan.Storingen uitgelezen en hij heeft 4 storingen : P0025 , P0034 , P005F en P001E
Door tijdsgebrek nog geen grondig speurwerk kunne verrichten om het probleem op te lossen maar misschien kan iemand me al in de juiste richting sturen om tijd te besparen.groetjes
P0025 Cilinder-rij 2, nokkenasverstelling uitlaat, voorgeschreven waarde niet bereikt; Bank 2
P0034 Turbo/super charger omloopklep, sluiting aan massa
P005F Turbocharger boost pressure, control B - supply voltage high
P001E Intake camshaft profile control A,bank 2 - circuit low
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens naar de verstuiverstekkers, als deze slecht contact maken en wellicht gecorrodeerd kunnen vreemde storingen optreden.
Je hebt het over de toerenteller, zou dat de bdp sensor(bedrading) kunnen zijn?
ik heb vandaag alle sensoren en bedrading gecontroleerd en kan geen abnormaalheden vinden.heb gelijk ook maar lektest van de injectoren gedaan,was ook goed.heb toen einde raad de drukken van de opvoerpomp maar eens gecontroleerd en bleek dat er maar 1bar druk werd opgebouwd...zowel voor de brandstoffilter als erachteren.retourdruk ook gecheckt,in het normale circuit was die ook 1bar,zonder het brandstoffilterhuis was deze bijna 0 dus ik denk dat het filterhuis intern lekt naar het retourcircuit.morge heb ik nieuwe huis dus monteren en opnieuw testen
Deze storing komt waarschijnlijk door de krukassensor, deze zit linksvoor in het blok.
Als de sensor goed warm wordt geeft deze geen goed signaal en gaat de motor vreemd doen.
De codes die je hebt uitgelezen zijn niet betrouwbaar, laat de wagen eens uitlezen bij een Iveco dealer.
De opvoerdruk wordt in ieder geval niet in het filterhuis geregeld bij dit type motor.
De brandstofdruk van 1bar is veel te laag.
De opvoerpomp zit in het chassis links als deze niet werkt zal de motor wel lopen maar naar enige tijd niet meer trekken en dan uitvallen.
Dus voertuig op kontakt zetten en luisteren of de pomp wel loopt.
14 jaar
Het probleem is ondertussen opgelost geraakt,het was inderdaad de krukassensor die niet goed was en ook de gekalibreerde banjobout op het filterhuis was slecht.bedankt voor alle hulp
Het probleem is ondertussen opgelost geraakt,het was inderdaad de krukassensor die niet goed was en ook de gekalibreerde banjobout op het filterhuis was slecht.bedankt voor alle hulp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar