hallo,
bij het starten van mijn iveco rookt hij enorm(witte damp en stinkt echt naar diesel) en draait op 3 cilinders. Als ik dan het toerental verhoog tot 2500/3000 komt de 4de cilinder ook op gang.
Heb net 4 injectoren laten reveseren (320 euro!!!), nu dampt hij zelfs nog harder.
Wie kan mij helpen met de oplossing ??
Heb mij laten vertellen de terugloop op de injectoren dat die lucht zou trekken ???
Wie heeft de oplossing ???
Alvast bedankt
David
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de brandstofpomp maar eens controleren.
wat zou daar mis mee kunnen zijn dan?
heb je al zulke ervaring ermee gehad ?
als hij eens warm is , bolt hij als een klokje
15 jaar
de vervroeger voor de koudstart op je brandstofpomp zal stuk zijn,dat werkt met een kabeltje en een waselement ,de kabeltjes breken wel eens
als je de motor hebt gestart moet je achterop je was element 12v krijgen die wordt warm en laat het kabeltje dan vieren.
http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=14... kijk hier hebben ze het er ook over
ben niet zo goed op de hoogte van mekaniek, waar kan ik die vervroeger voor de koudstart vinden, hoe ziet het eruit , en dat waselement hoe ziet dat eruit.
mannen, bedankt, wat ik nu allemaal hoor, dat zou ik nooit te weten zijn gekomen. hoop dat ik die koudstart en dat waselement ga vinden
15 jaar
Vervang eerst de gloeibougies maar eens. denk dat dat het meeste resultaat geeft.
15 jaar
sorry dat ik zo laat reageer gloeibougies heeft hij niet,als je niet veel verstand er van hebt,kun je beter naar een garage gaan ivm afstellen
inderdaad gloeibougies heeft hij niet, heb eindelijk de koudstart eraf kunnen draaien, maar nu vind ik dit onderdeel nergens.
kan iemand mij eraan helpen
staan niet veel gegevensop het onderdeel, zal vermelden wat erop staat
eventueel kan ik een foto verzenden naar de persoon die mij kan helpen
320/M6 119 01G.
het is een klein onderdeel dus het kan makkelijk verzonden worden.
Wie kan mij eraan helpen.
Nog een klein vraagje ?
moeten de kleppen van deze wagen nog afgesteld worden of zijn het hydraulische
ik hoop als ik het onderdeel heb dat het dampen voorbij, want het is echt niet te doen, ben verlegen als ik hem moet starten en heb ook al last met de buren
groetjes
david
davidabr2@hotmail.com
14 jaar
heb je het was element van de brandstofpomp eraf geschroefd want daar zit je probleem,bij alle iveco dealers,bosch dealers is alles gewoon nog te koop,kleppen stel je doormiddel van stel plaatjes,maar is in de meeste gevallen niet nodig,nogmaals de vervroeger van je brandstofpomp werkt niet en die veroorzaakt die enorme witte rook ik mhoor het wel succes .
het was element ? ik heb dus het ding wat aan dat kabeltje hangt, een dikke koperenschroef sleutelmaat 34 is dat , ervan afgeschroefd.
dus waar dat stroomkabeltje op zit , dat heb ik erafgeschroefd.
Is het dat wat je bedoeld.
Klorres, ik heb jou een foto gemaild van het ding wat ik eraf geschroefd heb.
Ben bij een iveco dealer geweest, die had het onderdeel nog nooit gehad, maar hij kon het wel bestellen, maar vroeg het chassisnummer van de camionette, maar ondertussen zit er een andere motor in die camionette, en daarom kon hij niet zeker zijn dat het het juiste onderdeel was, en bestellen was automatisch kopen, en het kostte 195 euro, en ik was toch graag zeker dat het het juiste onderdeel was, en dat mijn damp dan verdwenen was.
groetjes
david
14 jaar
ja dat is hem,je kan hem testen of hij het nog doet door 12volt op het draadje te zetten en de koperenschroef aan massa te leggen als het goed is wordt hij warm en komt hij naar buiten aan de voor kant,waar het kabeltje op je brandstofpomp vast zat is een heveltje als die bij de koude start naar achteren drukt moet de rook ontwikkeling over zijn dus dat kan je ook testen,zat het kabeltje misschien los?mocht het was element toch stuk wezen er wordt maar 1 type gebruikt,je kan ook naar een bosch dienst gaan is mischien wel goedkoper is gewoon een bosch onderdeel.
succes klorres
ben inderdaad naar een bosch dealer gegaan, morgen heb ik het onderdeel normaal, dan erop draaien en proberen maar .
Hoe kan ik het het best terug zetten?
In koude toestand moet het pinnetje gans uit zijn, moet ik eerst de motor laten warm draaien of hoe moet het ?
groetjes
david
14 jaar
gewoon monteren,ongeveer 5 minuten stroom op het was element zetten ,dan moet je kijken of het kabeltje wat hij bedient net aan los zit bij het heveltje, zodat als de motor warm is, niet meer aan het kabeltje getrokken wordt door het heveltje van de brandstofpomp,mischien kunnen ze bij de bosch dienst wel een pomp laten zien voor de afstelling
groet klorres
hallo allemaal,
mijn probleem is opgelost, een hele opluchting voor mij. Het dampen is helemaal gedaan. ZAAAALIG is dat.
Bedankt allemaal voor de tips, en vooral aan klorres, hij zat er pal op.
groeten
david
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar