auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Jaguar S-Type: hoofdkoppelingscilinder of iets anders.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Beste Heren of misschien wel enkele dames?

Ik heb een probleem en kom er echt niet meer uit.

Sinds een paar dagen komt er een gescheurde lawaai uit mijn koppeling wanneer ik dit intrap. Gisteren wanneer ik achteruit wou rijden hoorde ik ineens een harde knal. De automotor sloeg af en mijn koppeling bleef achterin hangen. Met mijn hand kan ik de koppelingspedaal wel terug duwen. Het lijkt wel of een hele stuk leegte is op dit moment in het pedaal. Als ik naar de grond kijk zie ik wel een olievlek. Ik hoop dat jullie door mijn schrijven wel een indicatie kunnen geven, hoop ik.

Ik durf mijn auto niet meer te starten. Ik weet eigenlijk ook weinig van auto's af .
Ik heb wel het een en ander opgevraagd. Ik kom hoofdkoppelings cilinder tegen, waarbij een lek is ontstaan. Ik heb gelezen dat dit reviseer bij is. Maar waar?
Denkt u of jullie dat dit ook daadwerkelijk het probleem is.

Ik hoop dat u of jullie mij behulpzaam kunnen zijn.

Mijn dank zal groot zijn.


Vriendelijke groeten.

Baris uit Vaassen

Geplaatst door

baris1905 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als er olie ligt zal dat het probleem wel zijn; gewoon vernieuwen

asx 0
badge

12 jaar

Vermoedelijk heeft je auto een hydraulisch druklager. Deze is aan het verslijten geweest, en dat is waarschijnlijk het lawaai dat je hebt gehoord.
De vloeistof is dat een heldere dunne vloeistof (remvloeistof) ?

Ik begrijp dat je er zelf niet aan begint, laat in dat geval er iemand naar kijken. Ben benieuwd.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

ligt de olie op de grond onder de versnellingbak of bij de pedalen
ik begreep in eerste instantie bij de pedalen, maar heb het misschien verkeerd begrepen

asx 0
badge

12 jaar

Dank u voor uw bericht. Het bericht zit toch bij de hoofdkoppelingscilinder.
Ik heb een paar klussers benaderd maar nu weet ik alsnog niet wat er daadwerkelijk moet gebeuren. De ene vertelde me dat het aardig wat werk is omdat
schakelbak eruit moet.
Heeft u ervaring met dit soort reparatiewerk? Moet daadwerkelijk ook de schakelbak eruit of kan dit ook zonder?

baris1905 0

12 jaar

De olie ligt onder de versnellingsbak. Dank u voor uw bericht.

baris1905 0

12 jaar

Beste Ralf, dank voor je bericht.

Ik vraag het puur door onwetendheid. Is het nu de hydraulische druklager die ik moet vervangen of de hoofdkoppelingscilinder.


[quote=Ralf_Jensen]Vermoedelijk heeft je auto een hydraulisch druklager. Deze is aan het verslijten geweest, en dat is waarschijnlijk het lawaai dat je hebt gehoord.
De vloeistof is dat een heldere dunne vloeistof (remvloeistof) ?

Ik begrijp dat je er zelf niet aan begint, laat in dat geval er iemand naar kijken. Ben benieuwd.[/quote]

baris1905 0

12 jaar

Asx bedoelde de hoofdkoppelingscilinder omdat hij veronderstelde dat de olie in het interieur lag, bij de pedalen.!

Indien de olie onder de bak ligt, blijf ik bij mijn veronderstelling, dat je hydraulische druklager defect is. Worden ook bij de Mondeo toegepast.
Hiervoor moet wèl de versnellingsbak worden uitgebouwd .

Maar in dit geval moet het niveau van je reservoir flink zijn gezakt, of zelfs leeg zijn. Controleer dit.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

@baris1905:

Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en NIET via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.