close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Jaguar S-Type: ABS lampje brandt van S-type foutcode C1236

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Hallo,

ik heb hier een S-type staan met eenABS storing waar ik 1-2-3 niet uit kom.

De storing code is C1236 (rechts achter wiel sensor) Ik heb de weerstand van deze sensor willen meten maar deze zijn 0 of OL en dat op iedere sensor het zelfde!
Helaas registreerd mijn diagnose apperatuur geen snelheden (blijven alle 4 op 0km/u staan)

Nu kan het zo zijn dat mijn diagnose apperatuur het niet ondersteund en dat mijn multimeter overleden is maar ik ga steeds meer aan de ABS computer denken.
Het vreemde vind ik alleen dat de storing slechts 1 sensor betreft en niet een algemene fout....


Iemand enig idee?



Met vriendelijke groet

Chris

Geplaatst door

Chris en Pat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppel de sensor eens af, mss geeft deze een kortsluiting waardoor alles plat ligt.
C1236 is voor mij de LINKER achtersensor!
Dirk
[url=http://postimage.org/image/bv2uky1vv/][img]http://s1.postimage.org/bv2uky1vv/jaguar...[/img][/url]

D1854 0
badge

11 jaar

even over jouw multimeter, 0 =geen weerstand, OL = geen verbinding/oneindige weerstand, lijkt mij nogal tegenstrijdig.
Heb je geen andere multimeter?

Inmiddels ben ik wederom bezig met de Jaguar (na lang bedenken heeft de klant de auto maar bij ons ingeruild)

Ik heb inmiddels de sensoren achter verwisseld van links naar rechts maar de storing blijft op de links achter sensor zitten (na wissen direct aanwezig voordat er gereden is)
Ik heb vervolgens een draadschema opgevraagd en een meting verricht vanaf de stekker van de ABS module op de pomp naar de sensoren links en rechts achter.
Dit betreffen dan 4 draden welke alle 4 een zeer minimale (en gelijke) weerstand hebben.

Na deze meting kan ik dan alleen nog concluderen dat het in de ABS module zelf moet zitten. Deze heb ik vandaag vervangen maar zonder resultaat!!! De storing blijft exact het zelfde!


Iemand enig idee?

Chris en Pat 0
badge

11 jaar

Chris is er bij de stekker/kabeldoorvoer bij de achteras niks mis? Anders even contact met exco.

Highway 670
badge

11 jaar

Niks aan op e merken en indien het onzichtbare schade was geweest had dit er uit moeten komen toen ik de meting verricht heb van ABS module naar sensoren achter toch?

[quote=Highway]Chris is er bij de stekker/kabeldoorvoer bij de achteras niks mis? Anders even contact met exco.[/quote]

Chris en Pat 0
badge

11 jaar

Zo, inmiddels maar weer eens de S-type op de brug gezet voor verdere diagnose...

Ik heb via het draad schema de weerstanden van alle sensoren gemeten op de stekkerverbinding op de ABS module en deze zijn bij alle 4 de sensoren gelijk (3,6 Ohm)
Ik had voor de zekerheid ook al de sensoren links en rechts achter uitgewisseld maar zonder succes.
De ABS module zelf (electrische) gedeelte is reeds uitgewisseld met een andere maar tevens zonder resultaat..

Ik blijf nog altijd de zelfde storing behouden (C1236) maar het vreemde is dat deze niet altijd voor het rijden aanwezig is! De ene keer blijft het ABS lampje direct aan na het starten (gaat ook niet eerst uit en dan weer aan) En de andere keer gaat het ABS lampje pas aan na 100 meter rijden...
Ik heb het ook al een keer gehad dat ik ging rijden en het ABS/ESP systeem gewoon functioneerde maar bij aanraking van het rempedaal meteen de ABS begon te werken (pedaal begon dan direct te trillen).

Zou het dan toch aan het hydraulische gedeelte van het ABS systeem kunnen liggen????


Ik hoop op een reactie waar ik iets mee kan. Bedankt alvast

Chris en Pat 0
badge

11 jaar

Heb je geen probleem dan met de ring waar de abs sensor naar kijkt, of te grote luchtspleet of gescheurde of vervormde ring?

hbr 0
badge

11 jaar

Het probleem is uiteindelijk verholpen door de 2 achterste ABS sensoren te vervangen... Ondanks dat het met meten niet te ontdekken was waren deze toch defect.

Probleem opgelost in ieder geval!

Chris en Pat 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.