Hallo iedereen,
Bij het starten van de wagen draait de motor zeer langzaam rond en is er geen vonk, de startmotor is nochtans nieuw en ook de batterij is nieuw en bobijnen nieuw. De wagen heeft wel meer dan 10 jaar stilgestaan. De wijzer van de voltmeter geeft maar 9 volt aan als ik het contactsleutel aanzet. Wat kan ik nog meer doen, heb zowat alles geprobeerd
Geplaatst door Sandandonio , lid sinds 11 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar of stel zelf een nieuwe vraag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
16 Reacties
Theo Sparenburg, 2 jaar geleden
Lijkt op een forse overgangsweerstand. Accuklemmen goed schoon? Aansluitingen massakabel accu ook goed schoon (blank) op koets?
vr.gr. Theo
Hans4040 PRO, 2 jaar geleden
Sandandonio, het is wel de bedoeling dat je reageerd als forumleden je proberen te helpen...
Hans4040 PRO, 2 jaar geleden
Sandandonio, als je geen prijs steld op hulp haal ik het topic weg...scheeld weer ruimte-;)
Sandandonio, 2 jaar geleden
Natuurlijk stel ik alle hulp op prijs !
Hans4040 PRO, 2 jaar geleden
Daar ga ik wel van uit, maar je reageerd vaak niet op vragen van forumleden...in beide topics over deze auto.
Sandandonio, 2 jaar geleden
Ik ben pas lid , en ik ben nog niet goed weg met de werking (antwoorden plaatsten enz....) sorry voor het ongemak Hans gr. Antonio
Hans4040 PRO, 2 jaar geleden
Ja...dat is een beetje zwak antwoord, want je bent al 8 jaar lid.
Maar we gaan ervan uit dat je graag geholpen wilt worden, dus geef antwoord als er iets gevraagt wordt,
anders komen we nergens.
Hans4040 PRO, 2 jaar geleden
Ik denk niet dat je slechte bedoelingen hebt, maar het komt tegenwoordig veel voor dat mensen een vraag stellen en daarna niet meer reageren, vandaar dat we daar een beetje op letten.
Sandandonio, 2 jaar geleden
Ik heb begrip dat u streng bent en moet opletten , laten we het hierbij laten.
Vriendelijke groeten Antonio
Theo Sparenburg, 2 jaar geleden
Je geeft aan dat je voltmeter maar 9 volt aangeeft. Ik zou toch eerst eens gaan zoeken hoe dit komt. Meet eens rechtstreeks op de accupolen en vervolgens op de accuklemmen. Vervolgens gaan meten op het aansluitpunt (dus niet op het kabeloogje of stekker) op de startmotor waarop de dikke kabel zit die van de accu komt.
vr.gr. Theo
Sandandonio, 2 jaar geleden
Theo dat klopt, 9 volt op de voltmeter, ik heb al op de accupolen en op de accuklemmen gemeten en die geven 12 volt aan , ik heb ook gemeten op de startmotor en daar meet ik ook 12 volt . ik heb ook de accuklemmen rechtstreeks op de startmotor aangesloten en dan draait de motor ook zwaar en langzaam, vandaar dat ik nu de motor eens met de hand ga proberen te draaien (ik ga alle riemen demonteren zodat ik alleen de motor manueel kan proberen te draaien en kan zien of er iets blokkeert, ik hou u verder op de hoogte. groeten Antonio
Sandandonio, 2 jaar geleden
Hallo, ik heb een zwaardere batterij gekocht om te starten omdat de batterij die erin zat te zwak was, de oliefilter en de olie ga ik vervangen door iets dunnere olie dan normaal , ik ge de bougies er uithalen, en ik ga alle riemen lossen die niet nodig zijn op dit moment en ga volgende week opnieuw proberen te starten ( ik heb intussen ook een nieuwe relais gestoken naast de startrelais die ontbrak ) wordt vervolgd....
Sandandonio, 2 jaar geleden
Hallo iedereen, de motor draait nu veel sneller bij het opstarten doordat ik alle massa's van de wagen heb nagekeken, maar ik heb nog altijd geen vonk, de bobijnen zijn vernieuwd, de verdeelkap de bougies, de starter is vernieuwd de batterij is nieuw, zou de power resistor hiermee te maken hebben? ik ben ten einde raad .... wie kan mij helpen om dit vervelend probleem op te lossen? intussen heb ik de olie en oliefilter ververvangen en de dichting van de motorcarter vervangen, indien nu de motor vonk heeft, hoop ik te kunnen rijden maar zo ver is het helaas nog niet ! ! heb dit nog nooit meegemaakt....
Theo Sparenburg, 2 jaar geleden
Je zal stap voor stap even het laagspanningsdeel moeten controleren te beginnen met het meten van de spanning op de laagspanningszijden van je bobine(s). Vervolgens verder meten in dit traject. Is dit een systeem met elektronische ontsteking of nog met contactpuntjes?
vr.gr. Theo
Sandandonio, 6 maanden geleden
Beste Jaguar liefhebbers, vandaag nogmaals aan de ontsteking gewerkt en nog geen oplossing kunnen vinden, alle spanning aan bobijnen enz... opgemeten, niets abnormaals aan te zien, stroomversterker vervangen enz.. zou het niet zijn de ECU defect is en er daarom geen ontsteking is?
Theo Sparenburg, 6 maanden geleden
Welk merk ontsteking zit er in? Kan, afhankelijk van het merk, ook nog wel eens de hallgever zijn.
vr.gr. Theo