Jeep Grand Cherokee: aandrijving probleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: v8 5.2 liter

ik heb onder mijn jeep grandchrokee 5.2 v8 een nieuwe versnellings bak en tussen bak laten monteren
nu heb ik volgende probleem als ik de versnelling in de drive of reverse zet en het stuur recht houdt rold de auto automatich (zonder gas te geven dus met 500 tot 1000 toeren) zo als het hoort echter als het stuur half of maximaal gedraaid is bij bv inparkeren stopt hij ik moet dan extra gas geven en het lijkt of hij geremd wordt
bij het langzaam rijden en scherpsturen ca 10 km per uur op een parkeerplaats beginnen zelfs de achter aangedreven wielen door te slippen

mijn vraag is weet iemand waar door dit komt de garage (lokale vak garage,geen dealer) zij dat het geen kwaad kon maar ik denk dat er iets met de voor aandrijving mis is en dat deze op een of andere manier geremd wordt.

wie weet wat er aan de hand kan zijn?

bijvoordaad bedankt voor je reactie

johan9999

Geplaatst door johan9999 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Cherokee? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

toevallig je vrijloopnaven ingeschakeld

johan9999 (0), 14 jaar geleden

sorry ik ben een leek wat houdt het in de vrijloopnaven ingeschakeld

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

op je naaf van je voorwielen zit een knop om je vrijloopnaaf te blokkeren

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit is normaal.

Als je wielen recht uit staan heeft de auto minder weerstand dan met het stuur gedraait. Wat je merkt van het door slippen is dat er meer vermogen op de achteras staan dan op de voor as. Achter 80% en voor 20% dus de eerste as die gaat draaien is achter omdat er meer kracht op staat en deze minder weerstand heeft dan voor, waardoor een wiel door kan slippen maar dat slippen zal van korte duur zijn want je Tussenbak zal dit opheven samen met de Sper in het differentieel.

Bij een Grand Cherokee kan je je vrijloop naven niet inschakelen/differentieel vastzetten. Engiste wat je bij een GC kan doen is de tussenbak bedienen dmv de hendel in Part Time naar Neutral naar 4wd Full Time.

Als je een Amerikaanse GC hebt dan wilt dit wil eens verschillen de tussen bak met een eventuele 2wd stand er bij of helemaal geen tussenbak bij de goedkoopste uitvoering.

Dus wat er aan de hand is, tjsa je hebt gewoon een goede auto.

Als een as stuk is hoor je deze van zelf ''kreunen'' met rondjes rijden.

Greezt br0ns

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.