Jeep Grand Cherokee: accu gewisseld Voltmeter op nul

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4

Hallo,

Ik heb de accu gewisseld van mijn auto, maar nu na een tijdje rijden gaat het lampje check gages branden en staat de voltmeter helemaal beneden.
Betekend dat dat de accu niet meer wordt opgeladen.

IK heb bij het wisslen wel kortrsluiting gemaakt, maar naar enkele zekeringen gewisseld te hebben starte hij weer als nieuw.

Wat kan dat zijn, dynamo kapot, en hoe kan ik dat het beste testen zonder het risico te hoeven lopen de accu helemaal leeg te rijden.

groeten en bedankt

Ber

bernzal

Geplaatst door bernzal (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Cherokee? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je geen 14 V meet als de motor draait dan werkt de dynamo niet correct.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

ber ja ik ben bang dat je dynamo het begeven heeft ; dit kan veroorzaakt zijn door de kortsluiting.
meet met een los voltmeter bij draaiende motor de spanning.
zet de motor uit en meet dan de spanning.
als het goed is is de spanning bij draaiende motor hoger dan als hij uitstaat.
controleer nog voor de zekerheid de zekeringen en de aansluiting van de dynamo en van de accu.
is dit in orde dan is de dynamo de boosdoener.

groetjes jan.

bernzal (0), 17 jaar geleden

Bedankt ik zal het morgen gelijk doormeten, weten jullie wat een nieuwe dynamo kost op de sloop,
of bij de garage.
Is het moeilijk te vervangen, moet de euto echt op de brug. Wat zal zoeiet kosten bij de garage.
Als ik prijs ga vragen, wilen ze meten 30 euro voor de onderzoekskosten !!
P.s. ik heb de werkplaatshandleidingen in E formaat wel, dus die kan ik een doorlezen.

alvast bedankt voot jullie reacties.

P.s. vinden jullie ook niet dat er een appart JEEP subject moet komen.

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal kan je er langs boven aan, tenminste zo is het toch bij de meeste auto's.
Als de diodes doorgeslagen zijn kan je ook een nieuwe diodenbrug (laten) installeren bij een autoelectro zaak, ook de spanningsregelaar kan defect zijn, dat is vanop afstand natuurlijk niet te zien, maar die is soms ook eenvoudig te vervangen.

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal kan je er langs boven aan, tenminste zo is het toch bij de meeste auto's.
Als de diodes doorgeslagen zijn kan je ook een nieuwe diodenbrug (laten) installeren bij een autoelectro zaak, ook de spanningsregelaar kan defect zijn, dat is vanop afstand natuurlijk niet te zien, maar die is soms ook eenvoudig te vervangen.

br0ns (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat voor motor zit in deze jeep een 4.0 of een 4.7
bij een 4.0 zit die dynamo onder de airco pomp en is het wat lastiger maar na even onder de auto gelegen te hebben is het zo gebeurt hoor.
bij een 4.7 zit de dynamo boven op het blok en kan je er helemaal makenlijk bij.

bernzal (0), 17 jaar geleden

4.0 motor , hij zit onderin.

Het is een DENSO, 56005685

Kan ik hem er van boven eruit krijgen of moet ik er echt onder.

Weet iemand waar ik zo'n ding kan kopen, se hands en kan laten opsturen

groeten Ber

TZ (0), 17 jaar geleden

Ber,

Probeer het eens bij Info B & S AUTOPARTS . Zij zijn gespecaliseerd in Jeep.
Daar heb ik zeer goede ervaringen mee.

Mvrgr,
TZ

bernzal (0), 17 jaar geleden

Ik heb zelf de dynamo uitelkaar gehaald, niets vreemd gezien ook geen dioden, de dioden schijnen in dat doosje te zitten die je met diverse aansluitingen moet aansluiten onder aan de dynamo.



Ik wil niet zomaar naar een autopartsdealer die vel geld vraagd. Ik kan zelf ook een soldeerbout vasthouden en losse dioden kopen bijvoorbeeld, ik wil eerst zelf e.e.a. uitvinden, da's een hobby.
Maar bedankt voot je tip van bs autoparts., overigens nioet zon goede website!


Wie weet hoe ik het beste dat aansluitkastje onder aan de dynamo open kan krijgen of kan ik dat ook zo los kopen, lijkt me niet zo duur.

bernzal (0), 17 jaar geleden

het was de rode draad van de hoofdzekeringkast die naar de dynamo loopt die gebroken was, daaar kwam ik achter na alles te hebben doorgemeten.

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.