de auto heeft de volgende storing:
hij loopt op 4 cilinders en het lijkt alsof hij steeds misfires heeft,
alleen tussen de 2500 en de 3200 tpm loopt hij wel goed op 6 cilinders
de knippercode geeft storingscode 12 aan (voedingsspanning ecu) maar de ecu krijgt spanning...
heeft iemand hier ervaring mee?
ik hoor het wel b.v.d.!
Geplaatst door hdg1986 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Jeep Cherokee? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden
Geen valse lucht? Weet je zeker dat de ontsteking top is?
hdg1986 (0) PRO, 15 jaar geleden
verdelerkap en kabels zijn vervangen evenals de krukassensor, heeft deze auto ook nog een aparte ontstekingsmodule of zit die in de computer?
marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden
Het begint er een beetje op te lijken dat de ecu zelf niet goed is. Let goed op de juiste voedingsspanning én massa op de ecu. Loop alle stekkers goed na svp.
Volgens mij zit de module ín de verdeler.
sytze (0) PRO, 15 jaar geleden
Heb je wel aansturing van alle bougies?
hdg1986 (0) PRO, 15 jaar geleden
bougies worden allemaal aangestuurd maar bij het loshalen van de kabels heb ik weinig verandering in het functioneren van de motor... dus het lijkt of het ontstekeingstijdstip niet klopt, vreemde daaraan is dat tussen de 2500 en 3200 tpm de auto perfect op 6 cilinders loopt daarboven en onder niet.
voedingsspanning en massa ecu gecontroleerd is in orde
hdg1986 (0) PRO, 15 jaar geleden
heb zojuist nog even de dynamospanning op de ecu gemeten, en de ingansspanning was perfect, alleen het uitgangssingaal danste heel erg...
verwacht toch dat de ecu kapot is
marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden
Had vorige week een auto met soortgelijke vreemde storing, Net alsof deze valse lucht had en stationair maar bleven 'zagen'. Steeds afslaan omdat het toerental maar steeds inzakte. Bleek achteraf toch de ecu te zijn. Alle sensoren gaven goed aan, maar toch slecht lopen.'
In mijn opleiding geleerd dat je een ecu alleen met een periferie meting kan testen. -De naam komt van de ringweg om Parijs-Dat wil zeggen dat als alles er omheen goed werkt dan kan het alleen (nog)maar de ecu zijn..