hallo beste mensen, paar weken geleden had ik mijn gc gekocht en direckt motor liep vast. en ik heb daar na een complete engelandse gc bij 2000 liefst 100000 miles gelopen heeft gekocht. heb motor en de bak vervangen. nu heb ik een probleem. hij start niet.als ik wil starten hoor ik alleen een klik en de meters draaien heen en weer. dat is alles. heb start motor geprobeert en werk best goed. daarna motor effe handmatig gedraaid en wilde niet was vast even bak eruit gehaald en terug geprobeert draaide goed en bak draai ook goed. als ik bak weer in zet draaid niks.
wat zal de probleem zijn motor en bak deed heel goed want ik heb zelf erin gereden uit engeland. het iets zijn zal motor of bak gaa blokkeren.
alvast bedankt voor je hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de koppeling wel diep genoeg in de bak ?. Dat is het enige wat je fout kunt doen. Haal de bouten van de bak los en voel aan de motor wanneer deze draaibaar wordt. Of de bak hier tegen kan ??????? Het lijkt mij niet . Toch succes.
Je hebt de startmotor getest, los van de motor? Die deed het dus wel. En op de motor zelf niet?! Dan 1. testen of er wel massa kabel aan de starter ligt. En of er 12V op de starter komt.
hoog waarschijnlijk koppeling zit niet goed. volgens mij zit bak 2 cm hoog?we hebben zo vaak eruit gehaald en weer gemonteerd. lukt niet hoe moeten we doen?. is het verstandig dat wij beneden dat alles ga monteren dan in auto in stoppen, dat is zeer moeilijk zeggen ze. is het wel alternatief hoe we boven op de auto elkaar kunnen vastzetten?
13 jaar
Door jouw tekstbericht wordt het niet echt duidelijk; maar ik denk dat je bedoelt dat je de versnellingsbak niet goed tegen de motor gemonteerd krijgt ???? Dan snap ik ook je eerste bericht niet , " dat je al aan het starten bent geweest!!??
Dit is toch wel een handgeschakelde bak?
Als je de bak niet goed gepositioneerd krijgt. zal waarschijnlijk de koppelingsplaat niet juist gecentreerd zitten. Dan komt de prise- as ook niet goed uit. Oplossing: bak naar beneden en de drukgroep lossen, centreer pen plaatsen en drukgroep weer vastzetten.
Kan je, als alles op zijn plaats zit ,de motor met een sleutel ronddraaien ? Zo ja dan toch alle elektrische verbindingen nalopen . Praten we over een automaat of een handgeschakelde bak. ? Let er op dat je een bak NOOIT met de bouten op zijn plaats mag trekken. !!!!!!!! Groeten.
ze draaien allebei als ze niet vast zitten. wij hebben op alle manieren geprobeerd om motor draai te krijgen als ze aan elkaar vast zijn.als we schroeven iets los maken dan is die weer wel draai baar. is er en manier wat we kunnen nog proberen. wij zijn hopeloos.
13 jaar
Dan blijft toch nog de vraag, is het een automaat of niet. Blijkt toch dat de verbinding niet goed is. !!!!!!!!!!!!
het is automaat. en hoe moeten wij de verbinding goed maken?
13 jaar
Door goed te kijken waar de bak, het vliegwiel afklemt !!!!!!!
hoe kan de vliegwiel afklemmen ?
13 jaar
HET vliegwiel of de koppelomvormer niet juist gemonteerd zit. !!!
Past die bak wel op de motor?? HEb je daar al naar gekeken.
Ahi als je die koppelomvormer uit de bak tilt dan zie je verschillende aandrijvingen aan en in die trommel . Bij het in elkaarzetten draai je net zolang tot die trommel niet verder naar achter kan. Meet dit anders even op hoe ver het nodig is. !!!
Als de bak weer achter de motor hangt kan die trommel nog steeds draaien om die 3 of 4 bouten er in te kunnen zetten aan de starterkrans. Hopelijk heb je niets stuk gedrukt maar ik vrees het ergste. Sterkte.
gelukkig het is niks kapot want als ik de bak los haal en de koppel omvormer erin doe dan draai alles goed.zodra ik de bak vast maakt op motor dan loop het motor vast. het is nog steeds niets opgelost. is er een persoon die mij aan die kant kan komen en mij helpen tegen vergoeding?
13 jaar
jeeeeeaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuu het is gelukt. wij hebben op andere bak ge probeert en toevallig ging de omvormer binnen. was het aan het praten en zo gaat het tot eind zeggen ze zijden we en hoorden wij een een keer klik. wij meteen bak eronder weg gehaald en direckt het oude bak weer op gegooid. nu effe alles weer vast maken en proberen starten. maar ik kan de omvormer niet van de nieuwe afhalen. zou bak kapot kunnen gaan? de omvormer zit in de bak en draait nog steeds. ik zou wel zonde vinden als het kapot is. want hij heeft maar liefst 160.000 km gelopen.
IK DANK JULLIE ZEER BESTE MENSEN. ZONDER JULLIE KON IK NIKS.
BEDANKT PUNT, BEDANKT RALF
13 jaar
Ik begrijp dat het nu gelukt is. Maar de rest van je tekst begrijp ik niet. Kun je dit eens opnieuw proberen uit te leggen?. Wat zat er dan klem?
de bak waar ik uit engelse auto gehaald heb heb ik eerst geprobeerd met bak en motor erin te stoppen. maar bak lukte niet en ik heb nu de originele bak gebruikt .andere bak kon ik niet vanwege koppelomvormer di niet erin goed in kan. nu draait blok wel maar motor slaat niet aan maakt back fire. wat is de probleem nu? ik was net al gelukkig tot het backfire deed. het is elektronische ontsteking. en uit werkend motor er uit gehaald.
13 jaar
[quote=ahi25]de bak waar ik uit engelse auto gehaald heb heb ik eerst geprobeerd met bak en motor erin te stoppen. maar bak lukte niet en ik heb nu de originele bak gebruikt .andere bak kon ik niet vanwege koppelomvormer di niet erin goed in kan. nu draait blok wel maar motor slaat niet aan maakt back fire. wat is de probleem nu? ik was net al gelukkig tot het backfire deed. het is elektronische ontsteking. en uit werkend motor er uit gehaald.[/quote]
kan het ook de computer verkeerd singnaal geven. welk sensoren zitten in motor? wie kan het mij noemen? anders als ik de computer wissel krijg ik andere problemem? wie kan mij helpen aub.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar