Na revisie eindelijk 1000 km gelopen en opnieuw olie ververst. De motor liep toen niet lekker wat later bleek een slechte bougie kabel. Na deze vervangen te hebben liep de motor mooi, alleen wat witte rook. Na 20 km veel meer rook en dikke mayonaise aan de peilstok. Dus duidelijk koelwater bij de olie. Dus gisteren de kop er afgehaald. In cilinder 2 stond water. Alleen kan geen duidelijke lekkage zien in de pakking. Zit er ergens anders een probleem of is de koppakking wel lek maar is het gewoon niet te zien??? Misschien de kop af laten persen?? Al vast bedankt voor het mee denken. Floris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De cilinderkop wordt zo goed als bijna altijd vlakgeslepen, en meestal maken ze gebruik van overmaatskoppakking, dikkere koppakking, hangt er vanaf hoeveel ze eraf geslepen hebben, er wordt bij sommige garagisten ook de orginele koppakking gebruikt.
Maar met persen zeker nooit.
Cilinderkop altijd gelijkmatig aandraaien in juiste volgorde.
Gr.
Jantje
Ja ik snap dat ze hem niet standaard afpersen. In het begin ook nergens last van gehad. Maar de vraag is of alleen de koppakking lek is of ik moet denken aan iets anders. Kon aan de koppakking niks ontdenken. Hier wat foto's van de kop. http://www.mijnalbum.nl/Album=UMGLPCPR
12 jaar
Stoer zo'n zij-kopklepmotor, De kop kan ook nog gescheurd zijn , laten testen dus. Water bij een zuiger na demontage komt wel vaker voor maar zegt niet alles. Kan nog in de kop gezeten hebben tijdens demontage.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cj-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar