Jeep Wrangler: vastlopen van voorste rem (verhitten)

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

hallo,

Deze morgen kwam de wagen binnen met rokend rechterwiel. Blokjes aan die kant waren sterk verhit, ik dacht direct aan een vastzittende remcilinder. Na een poos kon je dat wiel volledig vrij draaien. Ook na het hard intrappen van het rempedaal draaiden de wielen vrij. Ik heb nu nieuwe blokjes gestoken en de remcilinders gaan normaal achteruit. Er zit wel redelijk wat speling op de geleidebussen. Nu, na het monteren van de blokjes en een proefrit gaan de remblokjes weer vast zitten... .Zou het probleem in een vernauwing van de rubberen remleidingen kunnen liggen? Remolie zelf ziet er normaal uit. Iemand ervaring met dit probleem? Wagen wordt binnen enkele weken verkocht door de eigenaar... die heeft niet veel zin in hoge kosten.
Bij voorbaat dank!

Geplaatst door

garagebraeckman (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat het hier om een voor of achterwiel? is wel handig om te weten.

weten we in ieder geval of we over trommels of schijven praten. maar aan jou verhaal met remcil. denk ik dat het om achter gaat. klopt dit?

Kees6174 0
badge

18 jaar

[quote=Kees6174]Gaat het hier om een voor of achterwiel? is wel handig om te weten.

weten we in ieder geval of we over trommels of schijven praten. maar aan jou verhaal met remcil. denk ik dat het om achter gaat. klopt dit?[/quote]
Kees als je even goed leest weet je dat het om schijfremmen gaat er word over nieuwe blokjes gesproken.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

ook over remcilinders. die zitten in de trommelremmen.

bij schijven spreken we over remzuigers.

maar we wachten het af.

Kees6174 0
badge

18 jaar

Dag collega's.
Bedankt voor jullie interesse. Het ging om de voorste remblokjes/remschijfcombinatie. Ik heb vandaag de remcilinder in de klauw "gehoond", en alles opgekuist. De remzuiger is gemaakt uit een soort kunststof wat op polyester lijkt! Aangezien er helemaal geen corrosie te zien is, vermoed ik dat de afmetingen van de kunststofzuiger (door de jaren?)vergroot zijn ten opzichte van de oorspronkelijke maten. In elke geval is na de reiniging/honen/smeren met speciaal remvet het probleem sterk verminderd en nu is er een toelaatbare weerstand van de reminstallatie. Ook na een proefrit en een remtest is alles binnen het toelaatbare en zal er geen abnormale verhitting meer gebeuren. Het is de eerste keer dat ik een reminstallatie zie met een kunststofzuiger!
Groetjes, en nogmaals bedankt voor de interesse.
Eddy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Wrangler of stel zelf een nieuwe vraag.