close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Kia SPORTAGE 2005: motor wissel

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 104

heb hier een kia sportage staat van bouwjaar 2004 [model 2004 tot 2011 ] met motorcode G4GC.
deze motor heeft al zoveel onderhoud gehad en revisie een het mocht niet baten.
nu weer drijfstang lagers kapot , en wil eigenlijk niet meer investeren in deze motor.
nu kan ik via vrienden in Zwitserland een motor ophalen met maar 58.000 kilometer op de teller alleen heeft deze motor code G4GF.
op de foto,s ziet hij er hetzelfde uit , en als ik met onderdelen vergelijk passen de ,koppakking , bobine , bougies , distributieriem , thermostaat , inlaat en uitlaat pakking.
wat ik alleen niet weet is of de aansluiting met de versnellingsbak ook het zelfde is.
wil de motor kaal [dus onderblok en cillinderkop ] gebruiken en alle aanbouwdelen en sensoren en elektronica overzetten.
hoop dat iemand het weet.

ps,alleen reageren als je iets waardevols te melden hebt en geen giswerk.

Geplaatst door

outlander II (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De G4GF motor is een ouder variant die GEEN CVVT heeft. De kop kan dus anders zijn.
Verder is de compressie hoger (10.3:1) dan bij de G4GC (10.1:1).
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Be...
Volgens bovenstaande link is er een wijziging bij de aansluiting van de versnellingsbak voor de G4GC.

Die hogere compressie kan problemen (knock) veroorzaken als de elektronika van de G4GC wordt gebruikt.
Bij gebruik van de kop van de G4GF krijg je foutmeldingen met betrekking tot het CVVT systeem.

oldford 0
badge

4 jaar

Aan Oxford,

Bedankt voor je reactie.
Als ik de kop omwissel zou het dan wel gaan?
Daar de boring het zelfde is.
En kan niet goed op maken.of de versnellingsbak aansluiting gelijk is.
Hij heeft 6 maanden.geleden nieuwe zuiger veren gekregen en olie verbruik is alleen maar meer geworden dan daarvoor.
Hebben toen klephoedjes vervangen,geen verbetering.
Compressie is vrijdag gemeten en alle 4 cilinders rond 10 bar.
Dus als ik alleen het onderbuik gebruik zo het dan kunnen En dan alles van de oude motor overhouden?

Overhouden moet overbouwen zijn.

Aan Oldford,
Bovenstaande bericht was ook voor oldford bedoelt.

Heb inmiddels maar een ander blok gekocht met G4GC en met nog net geen ton op de teller.
Ben bezig met de swap van de motor.
Hoop dat hierna de auto eindelijk goed is.
Wordt een beetje radeloos van deze auto.
Laat je het verloop nog wel weten.
Bedankt voor je meedenken en advies.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.