👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo, had al probleem geplaatst over verwarming, die mijns insziens aan de koude kant is. daar hij op LPG rijdt,gaat dit ten koste v.d. verwarming. vorige week nw. thermostaat laten plaatsen. geen verwachte resultaat. nu vraag ik me af of de motor wel warm genoeg wordt.de temperatuurmeter komt wel uit de hoek-de naald staat \ - zo ongeveer als deze schuine streep. de meter is volgens mij wel goed, want toen de nw. thermostaat is geplaatst en de auto stationair liep om te controleren of hij niet lekte en de fan aan zou slaan, liep de temp.meter hogerop als normaal. de garagist weet ook niet of er verder iets aan de hand is. hij ried mij aan om te proberen om de radiateur af te dekken om te zien of de temp. dan ook omhoog gaat. de hele radiateur is nu afgedekt en de temp.meter loopt niet op. je zou toch zeggen dat onder normale omdtandigheden de motor dan te weinig koeling krijgt en te warm wordt. heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? bedankt voor de moeite. groeten, jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Jan, voor het verdampen van het vloeibare lpg is vrij veel warmte voor de verdamper nodig, deze wordt onttrokken aan je koelvloeistof en wel voor de thermostaat (anders zou hij snel bevriezen) net zoals je kachel, welke eerder warm wordt dan je radiateur omdat deze pas warme koeivloeistof krijgt als de thermostaat bij circa 80/90 graden C open gaat (uiteraard zit er in de thermostaat een doorstroomgaatje voor de circulatie)
Als je je kachel aanzet, zul je ook zien dat je temperatuurmeter minder oploopt dan normaal
De voor het verdampen benodigde verdamper doet in feite hetzelfde als de kachel, ook de extra slangen helpen mee om e.a. extra af te koelen, het totaal van je koelvloeistof is incl verdamper circa 5.7 ltr (normaal 5,3) met dus drie koelelementen.
Zelf heb ik jarenlang op gas gereden, de laatste was een pontiac transport tot eind 2005, deze had daar ook last van en ik reed in de winter ook met een half afgedekte radiator, je zou eventueel nog de slangen naar de verdamper kunnen isoleren, helpt iets.
Groeten Kees Zoll
hallo kees, ben bij de kia-garage geweest. alles is in orde,behalve misschien de temp.meter die misschien niet goed aanwijst. hun bevinding is dat de kachel v.d. pride toch al niet denderend is, en nu in comb. met gas de prestaties achteruit gaan. bedankt voor jouw bemoeienis in dezen. m.v.g. jan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar