👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
kia pride bj.2000 120000Km, heeft het volgende probleem:
motor houdt in bij Acceleratie, vooral bij veel gas geven / weinig onderdruk in manifold.
het is op te roepen door in zijn 2de vern. bij een erg laag toerental (<1000) op te trekken,dan bij +_ 1200rpm lijkt het of de onsteking uitval gedurende een korte periode, toerenteller valt ver terug, auto houdt erg in, maar "herpakt" zich, en daarna geen probleem meer?
treed bij dit "oproepen" altijd bij exact hetzelfde toerental op.
bij koude moter veel meer dan bij warme.
Wie heeft er een goed idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumslang naar de luchtdruksensor zit op het schutbord gemonteerd,deze scheuren vaak geeft ook deze storing.
Rene, bedankt voor je reactie, zal hier morgen naar kijken, het gaat nl. om de auto van mijn zoon.
verder zal ik proberen of er misschien een foutcode is uit te lezen, helaas moet ik dit doen met beperkte apparatuur (scoop,multimeter,enz), ik ben wel in bezit van de werkplaatsmanuel, dus het een en ander zou wel te doen moeten zijn.
mischien ter exstra aanvulling, een paar maanden geleden had deze auto heel weinig onderdruk bij hogere snelheden, hierdoor werkte het vacuum bekrachtigde cruisecontrol niet meer.
dit hebben we opgelost door de EGR goed schoon te maken en het bleek dat deze nogal lekte over de pakking, na dit te hebben hersteld werkte cruiscontrol weer goed, verder leek de auto een stuk sterker onderin het toerengebied, ook lijkt de motor iets warmer na deze reparatie.
helaas komt dit inhouden probleem hier nu overheen, ook de cruisecontrol werkt weer minder, maar tot nog heb ik hiervoor nog geen oorzaak.
onbelast, en stationair loopt de motor als een "zonnetje"
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar