nadat we deze sensoren hebben vervangen. werd er een testrit gemaakt en daar bleek uit op het moment dat hij warm werdt ging hij blazen
luchtfilter. nokkenassen krukas gecontroleerd of deze optijd stonden. dat was het geval. toen uitlaat op verstopping gecontroleerd. daar bleek uit dat de eerste katalysator in stukken was gebroken waardoor mogelijk de uitlaat verstopt zat. dus helemaal leeg gehaald.
bleef hij hetzelfde probleem houden. tweede katalysator gecontroleerd. bleek deze ook verstopt te zitten. hebben we deze ook gereinigd
nog steeds hetzelfde probleem.
nu brandt het MIL-lampje met als foutcode P0102 luchtmassameter laag ingangssignaal. maar dat lijkt mij te komen door teveel tegenndruk vanaf de motor.
iemand nog ideeën?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt er via carterventilatie of egr niet veel druk terug?
ik zou toch even controleren of de luchtmassameter wel in orde is.
als het goed is moet je ook een foutcode krijgen op je katalysatorwerking?
mvg michiel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar