De klant heeft als klacht dat de wagen sporadisch niet meer trekt.
Tijdens een proefrit is dit ook vastgesteld en werdt als eerste de Luchtmassameter verv, (bij wijze van proef)zonder succes.
Er zijn geen storingen vastgesteld in de diagnose computer.
Iemand een idee?
Geplaatst door davidsabbe (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden
Kun je niet met een proefrit allerlei meetwaardeblokken meten? Wellicht dat de auto soms in noodloop gaat en dat net even tekort om op te laten slaan in diagnosecomputer. De auto is niet gechipt?
davidsabbe (0) PRO, 16 jaar geleden
Niet gechipt.
ik heb de waarden van de gaspedaalsensor samen met die van de raildruk, luchtmassameter en egr naast elkaar gezet tijdens een proefrit.
Dan stel ik vast dat bij een bediening van het gaspedaal van 100%, de raildruk en de luchtmassa regelmatig naar beneden vallen. Zéér onregelmatig van een druk van 1400bar naar plots 400 en minder. Dit kan enkele sec. duren maar net zogoed minuten lang.
Er is mij gezegd om de egr na te zien maar ik snap het verband niet met egr.
Egr bleef wel de hele tijd om max 5% stond
marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden
Turbodruk valt dan ook weg? Koppel eens voor de lol de egr af. Met een plaatje bv.
davidsabbe (0) PRO, 16 jaar geleden
Turbodruk nog niet nagezien, eerste werk morgenvroeg. Gewoon een plaatje tussen inlaat en EGR klep? Zullen we doen.
Ik weet niet of je hier iets mee bent maar de wagen heef een automatische versnellingsbak.
zessen (0) PRO, 16 jaar geleden
Canbus storing in versnellingsbak?
Heb je het foutgeheugen van de TCU al uitgelezen?
davidsabbe (0) PRO, 16 jaar geleden
Ik heb vandaag de egr dicht gezet met een plaatje er tussen en nu blijven we over vermogen beschikken tot de wagen ongeveel een 130km/uur rijdt. Sneller gaat hij dan niet en lijkt het zelfs dat, wanneer de hoogste versnelling geselecteerd is, het toerental terug zakt en dat de motor de snelheid niet kan houden.
Het sporadisch wegvallen van het vermogen is dus al weg maar vermogen bij hogere snelheden dat is er nog niet.
De turbodruk gaat recht evenredig op en neer met het vermogen van de motor (lijkt me zelf ook nogal logisch).
Er zijn in geen DTC's gelezen uit eender welke stuurdoos.