Deze Kia Ceed Wagon is wegens verkeerd slijtagebeeld naar een uitlijncentrum geweest.
Zowel het rechter voorwiel als het rechter achterwiel hebben een te negatief wielvlucht
Het R.A. Wiel staat nu op -2 graad + 31 minuten Wielvlucht (-1 graad + 39 min. tot -0 graad + 39 min.)
Het R.A. Wiel staat er dus ruim 1 graad naast. De sporing is juist.
Het R.V. Wiel staat op -1 graad + 36 minuten Wielvlucht (-1 graad + 06 min. tot -0 graad + 06 min. )
Iemand dit probleem al eens gehad of weet de oplossing vooral voor het achterwiel?
Deze auto heeft geen schade verleden m.b.t. de wielophanging.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ook niet met afgelopen gladheid zijdelings, rechts een stoeprand geraakt? dat kan eigenlijk de enigste uitleg zijn
De man zal ook niet de enigste zijn.........
Dan moet de wielvlucht juist meer positief worden toch?
Het wiel gaat dan toch meer rechtop danwel boven naar buiten?
Voor kan het dan een veerpoot zijn, maar achter word het een beetje anders.
Soms maken auto's vreemde sprongen. Heb je zelf een idee? velgen gekrast/krom?
ophanging rechts anders dan links?
als schadespecialist kun je dat beter beoordelen dan mij.
Ik kan er geen oorzaak aan geven...
Een te negatieve camber of wielvlucht dus het te ver recht op staan dan wel wel boven naar binnen staan komt alleen voor bij een tik op de bovenkant van het wiel. Hiervoor moet dus de auto ofwel de zijkant van de auto een flinke schade hebben gehad. Geen enkel spoor wijst op een aanzienlijke schade aan die kant.
R.A. uit voorzorg achterste arm vervangen en ergens anders laten uitlijnen.
Na bekijken van beide rapporten is de conclusie dat er een probleem achter heeft kunnen zitten (af fabriek??), maar de gemeten voor en na waarden bij de eerste uitlijnpoging duiden op een uitlijnbrug op onjuiste hoogte.
Bij de 2de uitlijning was er geen probleem R.A. dat door stellen niet verholpen kon worden. Het verschil aan de voorzijde was niet zo groot en is nu d.m.v. geven en nemen (KPI) aanvaardbaar.
Met mijn Kia Ceed precies hetzelfde probleem. Achter cuppen de banden enorm. Twee keer laten uitlijnen. Wat blijkt? Typisch een kwaal die bij dit model vaker voorkomt. Ga maar eens rondkijken. Als je een Kia ziet rijden staan de achterwielen naar binnen.
11 jaar
Dit is een uitlijning die meerdere fabrikanten gebruiken om de stabiliteit te verhogen. Soms valt de tolerantie een beetje nadelig uit en dat is niet makkelijk te corrigeren.
Bij bredere velgen en/of banden is het effect sterker en soms per merk band een snellere cupvorming mogelijk.
Heren,
dit topic is van April 2012 en waarschijnlijk al opgelost.
Het heeft geen zin om hier nog verder op in te gaan.
mvg.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Ceed of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar