Lancia Kappa: al aan 3e vervanging turbo toe; steeds defect!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 240

Mijn zoon heeft een Lancia Kappa 240 TD; al binnen een maand na aanschaf was de turbo kapot en moest vervangen worden. Daarna nog een keer en onlangs alwèèr, het is om gek van te worden. Steeds begint het met dezelfde problemen: enorme rookontwikkeling. Het is vreselijk jammer, want verder is het een heerlijke, supercomfomfortabele auto. heeft iemand enig idee, hoe dit komt? We hebben er zoals u zult begrijpen eigenlijk geen vertrouwen meer in, dat dit ooit nog goed komt.

kappamamma

Geplaatst door kappamamma (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Kappa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

oliezeef verstopt waar door de turbo een gebrek aan olie heeft (turbo is gelagerd in olie), als je een eind het gereden doe je de auto dan direct uit of laat je hem nog ff 30 seconde na lopen ?

kappamamma (0), 14 jaar geleden

Dank voor je antwoord. Ik heb trouwens een verkeerd type opgegeven, het is een Kappa 2.4 JTD, weet niet, of dat nog verschil maakt. Ik zal het aan hem doorgeven.

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Een turbo gaat niet vanzelf kapot. Ofwel krijgt hij geen olie, zoals citroenmonteurtje vertelt, en dan loopt de lagering kapot, ofwel zit er een lek na het luchtfilter of er zit geen luchtfilter in waardoor de schoepen van de turbo kapot gaan.
Altijd oliepeil op niveau houden, goede olie gebruiken en controleren of olie aan- en afvoer goed open is. Olie tijdig verversen en turbo na snelle rit laten afkoelen door de motor even na te laten draaien. Carter opendoen en kijken af de olieaanzuiging niet verstopt zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Kappa of stel zelf een nieuwe vraag.