Hulp gezocht!
Ik mag mezelf de trotse eigenaar noemen van een '97 Kappa SW 2.0 20v...echter vorige week deed zich ineens het volgende voor:
Onder het rijden begint de motor te stotteren en op 3 of 4 cylinders te draaien ook ploft hij in de uitlaat, daarna valt hij soms uit.Als je hem start loopt hij vaak meteen weer op alle 5 cylinders en met stilstaand gasgeven draait hij in alle toerentallen helemaal normaal.
Waneer je weer gaat rijden herhaald zich het probleem van voor af aan.
Ik heb hem bij de garage gebracht en zij kwamen er achter dat de problemen zich alleen voordoen met een WARME motor.Ze hebben hem aangesloten op een testkast die,soms wel soms niet, aangeeft dat er een probleem is met de krukassensor (BDP sensor?) Na meerdere malen rondbellen met lancia garages die daar geen uitsluitsel over konden geven, hebben ze besloten het er op te wagen en er een nieuwe sensor op te zetten. Maar helaas de problemen blijven!Ook zij weten nu niet wat het wél kan zijn.
Omdat het in de aard van een monteur (en ook die van mij) ligt om het probleem op te lossen,zit ik er ook niet over in dat ze het probleem vinden maar wordt het natuurlijk wel een erg kostbare zaak!
Daarom hoop ik hier iemand te vinden die ons verder kan helpen!
Ik hoor het graag!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De fout kan ook veroorzaakt worden door een probleem in de bedrading. Is deze gecontroleerd, speciaal bij de krukassensor?
Overigens, ploffen in de uitlaat betekent verbranden van benzine, dus heb je op zijn minst misfires, die eventueel veroorzaakt worden door het ontbreken van het krukassignaal of door iets anders. Doorrijden hier mee wordt erg duur, daar de katalysator dan smelt en dan loopt de motor helemaal niet meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Kappa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar