Hallo,
Ik heb een Lancia Delta 1.6 HF Turbo.. Een Speel auto die voor de fun is!
Nu is de Turbodruk behoorlijk omhoog gegaan en houdt de auto in en loopt hij slecht..wanneer hij flink in zijn Turbodruk gejaagt wordt.
Kan mijn mapsensor de druk niet bijhouden? hoe is dit af te regelen? Het lijkt alsof de auto in nood-loop slaat
Wat veroorzaakt dit? en hoe is dit op te lossen?
Het lijkt ook dat het mengselverhouding niet meer juist is.. logisch.. ik heb de brandstof druk ook aangepast.. maar dit leek niet te helpen.
is er een mogelijkheid de ontsteking te vervroegen door de sensor van de krukaspoulie op te hogen met een ringtje oid.?
Alle informatie is welkom!
Alvast bedankt
Danny.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk niet dat de auto in de noodloop gaat maar de regeleenheid in grijpt voor dat je de motor kapot jaagt.
Óntsteking is niet te vervroegen door ringetjes onder de sensor. Wat je bereikt is hooguit dat de ecu de pulsen niet meer kan zien. De map-sensor op deze motor kan hooguit 1 bar overdruk meten, maar de ecu zal rond de 0,9 bar overdruk de injectie afsluuiten om schades te voorkomen. Als de druk te hoog oploopt dan eerst de slangetjes controleren naar de waste gate en daarna de waste gate zelf. Mogelijk klemt deze of is de drukdoos kapot.
Brandstofdruk MOET standaard zijn en slangetjes naar brandstofdrukregelaar en map-sensor heel en niet gescheurd.
informeer eens bij rene de graaf in waspik (de delta specialist van nederland)!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar