close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Kappa: Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20v 5cilinder

foutcode 5 motor toerental sensor geen signaal

Injectors worden niet aangestuurd en bobines worden niet aangestuurd.

Krukassensor sinaal komt prima binnen op pootje 38 en 39 gemeten van de motronic regelmodule.

vreemd dat foutcode over geen signaal erin staat, en hij dus niet aanslaat!

Iemand een idee?

Groet Ruud

Geplaatst door

garagehoogesteger (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste,

Je zal het al wel geprobeerd hebben maar mijn gedachten gaan richting de startblokkering, heb je al een andere sleutel geprobeerd? of de rode mastersleutel?

vriendelijke groet Patrick Minnaard

Hoi Patrick,
was ik nog vergeten te melden maar er zit geen startonderbreker meer in die auto, er zit een eprom in die is vrij gegeven van de startonderbreker dus dit systeem is volledig uitgeschakeld.
Maar bedankt voor het meedenken!
Er is een nieuwe regeleenheid onderweg, ik laat nog weten wat de oplossing was!
Groeten Ruud

Hoi Ruud,
Ik dacht wel dat je dit al geprobeerd had, ben benieuwd wat er verder uitkomt, ik kan ook verder niets bedenken.

Vriendelijke groet Patrick.

Andere regeleenheid hielp niet, dus die gaat weer terug naar die aardige meneer van Schepers autotechniek in Nieuwgein!
Morgen komt er een nieuwe krukas sensor mee, kijken wat dat doet, ik hou je op de hoogte!
Groeten

Probleem opgelost!
Melding van krukassensor heeft me om de tuin geleid!
Deze foutcode staat er waarschijnlijk al langer in en heeft geen effect op de rest.
Het probleem was dat er een slechte verbinding zat tussen pootje 87 van het brandstofpomprelais en de zekering die naar de brandstofpomp gaat, deze had 18 ohm weerstand.

Deze Kappa heeft echt een bedradingsprobleem want eerdere storingen waren: voedingspanning op ECU hoog ohmig dus wel 12 volt meten maar belast gebeurde er niks, hierdoor werden het hoofdrelais en het brandstofpomp relais ook niet voorzien van hoofdstroom.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan in de toekomst!

Groeten Ruud Nieuwenhuijse

Hoi Ruud,

Knap werk, het staat vast dat jullie niet zomaar opgeven, bij de meeste dealers is normaal gesproken al de halve auto vernieuwd!

vriendelijke groet Patrick.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Kappa of stel zelf een nieuwe vraag.