Auto kreeg geleidelijk aan steeds meer moeite met starten. Kleine beurt laten geven + distributie laten vervangen. Hij startte in de garage vervolgens goed. De volgende dag bij de koude start, bij mij ook. Daarna steeds slechter. Gisteren moest ik meer dan 10x starten voordat hij, onregelmatig, stationair voldoende liep om na een minuut of 5 over te schakelen op LPG (normaal is dat zo gebeurd). Voordat hij overschakelde op LPG moest ik tijdens het reutelende warmdraaien vooral het gaspedaal niet indrukken want dan sloeg de motor gegarandeerd af. Op gas is er niets aan de hand.
Gedacht aan verstopte/vervuilde injectoren, dus cleaner aan de benzine toegevoegd. vervolgens moeizaam (met weinig vermogen, vermoedelijk slechts op 3 cylinders, terugval bij het indrukken van het gaspedaal) zo'n 100 km op benzine gereden.
Maakte geen verschil behalve dat hij nu nauwelijks meer aan de praat te krijgen is.
Graag advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de dealer de sensoren controleren bij koude motor. Dus de auto de avond van te voren brengen.
Als daar niets uit komt brandstofdruk controleren en daarna sproeipatroon van de injectors controleren.
Het rijden op 3 cylinders kan zeer ernstige schade toebrengen aan de katalysator.
Ik hoop dat die nog niet overleden is.
Meerdere problemen tegelijk: vacuumslangetje lek; luchtaanzuigslang gescheurd waardoor de electronische gestuurde menging van brabdstof en lucht verstoord was; brandstoftank sterk vervuild en veel condens/water a.g.v. permanent te weinig gevulde tank; brandstofpomp stuk.
Dank voor de reactie.
15 jaar
Het is in ieder geval opgelost, neem ik aan. Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Kappa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar