Hallo,
mijn Lancia Ypsilon y10 fire s6 uit 1987 komt niet op bedrijfs temperatuur, nu denk ik dat de thermostaat kapot is maar deze zit volgens mij onder de verdelerkap. moet ik nu de hele verdelerkap en alles wat er aan het motorblok vastzit er af halen of is hier een handiger/minder omslachtiger manier voor.
o ja en de oliekeering van de versnellingsbak lekt hoe kan ik hier het beste te werk gaan,alle tips zijn welkom.
B.V.D. Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens het boekje van de fiat uno[zelfde motor]moet inderdaad het hele verdelerhuis er uit en moet thermostaat met huis vervangen worden.
welke oliekeerring lekt?
dat is een goeie, welke olie keering weet ik niet, ik begrijp dat er meerdere in zitten dus.Ik heb de auto nog niet zolang en gebruik hem voornamelijk voor korte stukken, toen ik hem kocht (particulier) zij de verkoper dat de oliekeering vervangen moest worden omdat als hij hem bij vult de olie er zo weer uit liep.
18 jaar
hoi, Vandaag de thermostaat vervangen zonder het verdelerhuis er uit te halen. Je kan er iets lastiger bij op deze manier maar toch nog voldoende om hem zonder enig probleem te kunnen monteren. Alleen komt de temperatuur wijzer nog niet tot het midden. Is er nog iets stuk (temperatuur klokje?) of moet hij nog ontlucht worden zo ja hoe doe ik dat? De kachel doet het volgens mij normaal.
18 jaar
kijk eens of er ergens op je motorblok een temperatuur voeler zit. Die voeler steekt als het ware een stukje in het koel kanaal om de temperatuur te meten en door te geven aan het metertje in het dashbord. Soms werken deze voelers niet meer zo goed en geven ze een verkeerde waarde aan terwijl de moter gewoon op temperatuur is... (er zit meestal een stekkertje aan met 2 draadjes)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Ypsilon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar