Beste Lancia professionals,monteurs
Mijn schoonheid toont weer mankementen .Het is een Lancia Kappa 2.0 20v bj.1999 benzine/g3
Het probleem is als ik hem start moet ik enige tijd wachten 5 a 10 min. Dit door het niet reageren op het gaspedaal.Motor draait dan ook op 3 of 4 pitten.Zodra het op gas springt draait de motor netjes en je rijdt heerlijk naar je bestemming.Het op gas springen was eerst niet langer dan 3min. Nu moet ik wel 15 min wachten of paar kilometer rijden.Alleen als ik het gaspedaal iets intrap voor het starten en daarna start kan ik wel gasgeven maar moet wel boven de 3000 toeren blijven anders zakt het weg in toeren en je kunt weer geen gas geven of slaat af. Met verlichting aan starten en stationeer laten draaien zie ik mijn verlichting met de motor weg zakken en terugkomen.Nu heb ik het probleem dat het op gas ook niet meer lekker wil rijden het houd in en bokt tijdens het rijden.Dan brand er in de tellerunit CHECK lamp die gaat knipperen en dan blijft het branden.
Wat heb ik al gedaan.De lambdasonde en bougies vervangen.Geen resultaat.Ik heb de stekker delen van de g3 (onderbreekrelais) tussen uit gehaald en de draden doorgelust.Rijdt en draaid weer goed op gas.Tijdens het stationeer draaien heb ik de injectoren spanning gemeten die waren allemaal verschillend ??????De ene was 5,8 v de andere 7,9v het waren er 3 onder de 6v en 2 boven de 7v. Bij het gas geven klom het Voltage omhoog.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven zijn er nog vragen hoor ik het graag.
Waar moet ik zoeken welke onderdeel is het wie HELPT mij .
Iedereen alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er niemand die mij kan helpen of doe ik iets verkeerds dat niemand mij probleem kan lezen.Jammer,helemaal geen reacties.
In de tussen tijd, heb ik van een goed draaiende kappa de spanning van de injectoren gemeten, ja ja die waren allemaal 14 volt.
Dus mijn probleem is dat de injectoren weinig spanning krijgen van de ECU om open te gaan.Waardoor de motor op 3 a 4 pitten draait.Ik heb ook de lucht-klephuis schoon gemaakt,geen resultaat.Ik heb een afspraak bij de Fiat,Lancia dealer voor 07/01 om de auto te uitlezen.Met de hoop dat de oorzaak boven water komt.
Vrijdag weet ik meer.
Gr. Musi
De dealer heeft hem uitgelezen en gaf meerdere storingen.
De lucht-temperatuur sensor,injectieregeleenheid,injector 4 voeding defect.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn,continuiteit bedrading,isolatie bedrading,defecte aansluiting,ecu injectieregeleenheid.
Ik ga beginnen met de bedrading vanaf de ecu te controleren.
Gr Musi
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Kappa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar