Bij volle accu (12,9v) is deze na 3 uur gereduceerd tot 10,2 volt. Resultaat: het startrelais klikt, de motor start niet.
we hebben de plus kabel los gehaald en tussen de pluskabel en plus van de accu gemeten. hier verliest de accu 10,4 volt.
We hebben 1 voor 1 alle zekeringen eruit getrokken maar dit gaf geen duidelijkheid over waar de spanning verloren zou gaan.
Hebben we goed gehandeld ? Of heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Groeten
Miriam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal een kapotte diode in de diodebrug van de dynamo, een volle accu is in ruststand minstens 13.2 volt.
Trek de plus maar eens van de dynamo, en controleer weer de lekstroom, is deze dan weg is de diode brug in de dynamo stuk, die kun je vervangen,
Check meteen de kooloborstels even als de dynamo eronder weg is.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar