Ik heb continu problemen met zowel koude als warme start van een Freelander Td4 (bj2001).
In de garage vervingen ze dit al: (ontving een mailtje hierover van de garagist zelf)
-sensor van motorregeling vervangen
- kortsluiting in bekabeling HDC, zekering vervangen
- inspuiters en brandstofpomp vervangen gezien voertuig moeilijk gestart kon worden
- (later) inspuiters vervangen gezien voertuig bij koude temperatuur moeilijk kon starten
(-.....!!) maar hier niet terzake
Ze hebben mij er steeds op gedrukt dat er geen foutcodes waren bij het uitlezen van de wagen.
Ik ben onder garantie 3 jaar naar de garage geweest met dit probleem, maar resultaat was steeds nihil.
Nu de wagen uit garantie is zijn de problemen natuurlijk alleen maar verergerd. (murphy natuurlijk!)
Probleem is dat na 10 a 15 seconden bedienen van startmotor de wagen pas aanslaat zowel bij koude als warme motor.
Ik bezit zelf service manual van dit type en volgens deze manual zouden de problemen te wijten kunnen zijn aan:
- koelvloeistoftemperatuur sensor (hier geraak ik zeer moeilijk bij zonder te veel te demonteren)
- verstuivers stuk (maar reeds 2x vervangen en nihil resultaat)
Zou het kunnen dat dit probleem te maken heeft met 1 van de 2 opvoerpompen die tijdens starten slecht werken, of terugslagklepje ergens kapot zodat diesel terugloopt en tijdens starten er wat langer moet opgepompt worden?
Hogedruk pomp van common rail kan je weinig aan doen/testen veronderstel ik?!
Leve Freelander ;-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik Denk Dat Je Probleem Helemaal Niet Bij Banstof Licht Kijk Ens Op Je Nokenas Senzor Die Gaan Ook Wel Ens Kapot En Geeft De Zelevde Probleemen Wat Jij Nu Hept Groetjes
Eens aankloppen bij Landrover zelf, dit is een aantoonbare fout die sinds de garantie periode voorkomt, en nog steeds niet is opgelost.
Je mag verwachten dat deze fout toch in die periode afdoende was opgelost, dus ff bellen denk ik.
Cor
Ik heb de retourleiding van de injectoren vervangen en de leidingen lopende van de common rail naar de injectoren van mijn 3e en 4e cilinder een beetje beter vastgezet. De wagen start terug normaal.
Ik heb nog wel een lek op mijn 4e injector, maar dit ligt aan het koppelstukje met de injector en het metalen buisje naar de common rail.
Was duidelijk niet goed vastgezet in de garage....
Het was dus degelijk wel een brandstofprobleem.
PS: Even bellen heeft niet echt zin, want ze konden het nog niet oplossen 3 jaar op rij binnen de garantieperiode.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar