De heetlopende motor van de landrover
Ik heb inmiddels de thermostaat vervangen en een lekkend drukvaatje of expansievat waar de koelvloeistof in gaat.
Bij een lopende motor gaat vrijwel direct de koelvloeistof roken maar blijft koud en af en toe kotst de koelvloeistof eruit. Er wordt dus druk opgebouwd in het koelvloeistofsysteem.
De themperatuur blijft ook prima.
Dit allemaal met de schroefdop van het drukvaatje af. Zodra ik mijn hand op het dopgat houdt bouwt de druk in het drukvaatje op en als ik mijn hand eraf haal kotst er weer koelvloeistof uit het vaatje. Ik kan dus de dop er niet opdraaien want dan bouwt hij zoveel druk op dat het vaatje weer zal barsten vrees ik.
Net achter de thermostaat op het huis waar de thermostaat in zit zit een kunststof schroefdop, ook die gaat lekken bij het gesloten houden van het drukvaatje.
Betekend dit misschien teveel koelvloeistof in het systeem of ??????????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ontluchten via de ontluchtingsschroeven.Ge moet ook wel eens een manual raadplegen.Wat koelvloeistofsoort zit er in,is deze mengbaar met water?Ik hoop dat er ondertussen niets anders defect gegaan is of wat de orginele fout was waarbij de thermostat is vervangen.
[quote=alexander de eerste]De heetlopende motor van de landrover
Ik heb inmiddels de thermostaat vervangen en een lekkend drukvaatje of expansievat waar de koelvloeistof in gaat.
Bij een lopende motor gaat vrijwel direct de koelvloeistof roken maar blijft koud en af en toe kotst de koelvloeistof eruit. Er wordt dus druk opgebouwd in het koelvloeistofsysteem.
De themperatuur blijft ook prima.
Dit allemaal met de schroefdop van het drukvaatje af. Zodra ik mijn hand op het dopgat houdt bouwt de druk in het drukvaatje op en als ik mijn hand eraf haal kotst er weer koelvloeistof uit het vaatje. Ik kan dus de dop er niet opdraaien want dan bouwt hij zoveel druk op dat het vaatje weer zal barsten vrees ik.
Net achter de thermostaat op het huis waar de thermostaat in zit zit een kunststof schroefdop, ook die gaat lekken bij het gesloten houden van het drukvaatje.
Betekend dit misschien teveel koelvloeistof in het systeem of ??????????????[/quote]
weet niet of het al opgelost is, was aan het rond kijken hier. maar ik had het ook en toen was mijn kop gescheurd!
dan blaast hij uitlaatgas in het koelsysteem endan gaat hij koken.
gr. korando (martin)
14 jaar
Dank aan alle mensen met advies.
Het is inderdaad gebleken dat de kop was gescheurd, reden volslagen onduidelijk. Er is altijd zeer netjes met de auto omgegaan en zeer goed onderhouden bij de garage met eveneens altijd zeer hoge rekeningen.
Om het probleem niet groter te maken als het al was en omdat men hier (frankrijk) achterlijke bedragen rekent (4100 euro) voor deze reparatie hebben we de auto met het oprobleem verkocht.
Meningen van zoiwel profesionals als particulieren zijn natuurlijk verdeeld maar door dit probleem heb ik op vele forums gekeken en gezocht naar de diagnose voor dit probleem. Wat mij opgevallen is is dat blijkbaar heel veel Landrovers dit probleem kennen.
Naar mijn mening een kwalijke zaak voor zo'n kostbare auto.
14 jaar
probleem is opgelost
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar