Motor maakt lawaai, lijkt op drijfstanglager.
Metaalschilfers in carterpan, geen drijfstanglager ( zijn alle 4 los geweest geen zichtbare slijtage ).
Geen zichtbare schade ( vanonder te zien ) aan nokkenas of pistonpenlagers.
Iemand bekend met dit probleem ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krukaslager,kantelende zuiger, gebroken compressieveer, mogelijkheden te over. Hoe bekijk jij nokaslagerhuis en pistonlagers van de zuiger van de onderkant dan, zonder de zuigers te demonteren. Het zal wel een verhaal van demonteren worden en uitsluiten. m.v.g. Thijs
Als carter er onder vandaan is kun je vanonder zuigers bekijken ( uiteraard niet op speling controleren) en nokkenas (deels).
Ben inmiddels bezig cil.kop te demonteren om zuigers en pistonpennen te bekijken.
Normaal gaan krukashoofdlagers nooit kapot, zeker niet als de drijfstanglagers nog heel zijn.
Weleens gehoord van versleten hoofdlagers terwijl de drijfstanglagers geen slijtage vertonen bij dit type ?
Waar kun je voor deze auto aan onderdelen komen ? ( zonder de "hoofdprijs" te betalen ?
Nee geen bekende met dit probleem maar een motor is en blijft een motor, dus uitsluiten. Soms immitatie onderdelen te verkrijgen maar meestal de hoofdprijs(orgineel) Goed kijken en speling controleren meten is weten, succes thijs
Probleem gevonden:
Pistonpen lager cil. 1 geheel uitgelopen ! Nog nooit eerder meegemaakt ????
Overige 3 "als nieuw".
Zal in iedergeval olievernevelaar onder deze zuiger demonteren en doorblazen.
Onderdelen waarschijnlijk Revamo Meppel.
Bedankt voor je reacties, zodra weer "running" zal ik nog wel even berichten.
Goedkoop, dan moet je bij onze britse vrienden zijn, google ff op discovery club of land rover enthusiasts, in tynaarlo zit ook off la ro dealer en in joure, maar ruinerwold/ tynaarloo is dichterbij (geba auto). Wel de hoofdprijs natuurlijk.
gr
Peco Power
Ik had aangegeven de uiteindelijke oorzaak nog even te vermelden.
Wel, cilinder 1 pistonpenlager geheel weggeslagen ( dit verklaard het geluid alsof er een drijfstanglager kapot was )
Cilinder 4, olieschraapveer gebroken daardoor groeven in zuiger.
Vernieuwd, zuiger 4 met nieuwe veren, drijfstang ( incl. pistonpenlager ) en pistonpen van cil. 1.
Olienevelaar cilinder 1 doorgeblazen, zat wel een "propje" in.
Verder uiteraard alle pakkingen, motor loopt weer als nieuw.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar