Kort geleden ernstige lekkage gehad bij de oliekeerring aandrijfas rechtsvoor. De keerring bleek naar buiten te zijn gedrukt! Na vervanging van juiste nieuwe keerring, kwam probleem weer terug. Keerring was weer uit behuizing gekomen, waardoor weer alle versnellingsbakolie eruit is gelopen. Ontluchtingsslang doorgeblazen, bleek niet verstopt.
Bij het monteren van keerring, was er weinig weerstand merkbaar.
Behuizing van keerring lijkt op het eerste gezicht niet beschadigd. Wie herkent dit probleem of heeft tips voor me?
F.W. Bakker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Frans, een olie keerring moet zwaar in de kamer waar hij in hoort passen. Daar moet je echt een stempel met hamer of een pers voor nodig hebben. Als je hem er zo in kunt drukken is de boring te ruim gemaakt in de fabriek en dat is niet meer te veranderen. Wat je zou kunnen proberen is de boring goed ontvetten en de keerring met 2componenten lijm in de boring vast te lijmen.
Bedankt voor de tip, maar had dit ook al geprobeerd. Heb inderdaad de nieuwe keerring, nadat deze weer naar buiten kwam, inderdaad goed ontvet en daarna met siliconen vloeibare pakking geprobeert te lijmen. Heb dit nog even laten drogen en ben toen gaan rijden. Na een tijdje rijden is de keerring er toch weer uitgekomen. Snap er helemaal niets van. Heb toch heel wat kilometers gemaakt zonder deze problemen. Moet toch een reden zijn waarom deze keerring ineens naar buiten gedrukt wordt!! Lijkt me niet dat de boring ineens te groot kan worden.
18 jaar
Frans, op de een of andere manier moet de bak of het differentieel ook een ontluchting hebben als die verstopt zit wordt de druk daar ook hoog en het zwakste ligt er het eerste uit. Of is het misschien zo dat de keerring een engelse maat moet hebben?
De keerring heb ik gehaald bij een Land Rover dealer, die het nummer nog extra gecheckt heeft. Zover ik weet heeft de tussenbak maar één ontluchting. Deze ontluchtingsslang komt bij de rechtervoorophanging naar boven. Op welke plaatsen kunnen nog meer ontluchtingsplaatsen zitten?
18 jaar
Frans, is de slang niet verstopt?
Slang heb ik doorgeblazen. Daarna slang in de tussenbak gedrukt,weer geblazen. Daarna was er nog steeds luchtstroom te horen. Kan haast niet aan de ring liggen, want heeft er al zo lang zonder problemen in gezeten. Heb ook al met fijn ijzerdraadje in behuizing 'gepulkt'of er toevallig niet iets voor zat.
18 jaar
Frans, wat ik er verder nog van zeggen wil, als de ring er niet ingeperst hoeft te worden is de passing niet goed.
Volgens de dealer heb ik de juiste keerring gekregen. Dit is later nog bevestigd door een andere Laro-dealer. Ben bang dat ik toch bij een garage uitkom.....
18 jaar
John, heb gisteren landy naar garage gebracht. Zag geen opties meer. Ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor je hulp. Laat je wel weten wat er aan de hand was. Weet alleen niet wanneer ze gemaakt wordt
18 jaar
die olie keerin zal wel de juuste te zijn wat ik denk is dat je tussenbak waar je de olie keering idklopt dat die kant de lagering versleten is en spel heeft daar door gaat die olie keering altijt kapot als dat zo moest zijn en tussenbak moest vervangen worden die zijn vrij prijzig maar daar hep ik wel adresjes voor
18 jaar
John, heb Landy inmiddels weer terug van de garage. Probleem bleek speling op het differentieel, waardoor keerring telkens los trilde. Oplossing (blijft noodoplossing) was de keering met één of andere loc-tight substantie te verlijmen. Dit in plaats van die blauwe siliconenkit. Hopen dat het houdt!! Eeerst maar even flink wat kilometers maken.... Laatste redmiddel is een gereviseerde tussenbak, maar ja dat mag wat kosten.
Nogmaals bedankt en wie weet tot ziens.
18 jaar
Frans,ik hoop voor je dat het blijft zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar