close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Range Rover: raam bestuurderskant dat soms weigert

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.6

Hallo daar PC particulieren en (vooral) professionals,

ik heb een vraag over het raam aan de bestuurderskant.
Die heeft namelijk regelmatig (en ik heb het idee steeds vaker) het probleem dat hij bij het dichtdoen,
halverwege weigert om verder dicht te gaan,
er (natuurlijk) een waarschuwingssignaal klinkt en het raampje vervolgens terug naar beneden oftewel open gaat.
Pas als ik het raam met de hand "meehelp" om dicht te gaan sluit hij pas weer.
Hij doet dit trouwens alleen als ik het raampje verder dan voor de helft omlaag laat.
Dus het raam 10 of 15 centimeter laten zakken geeft verder geen problemen.

Vraag is natuurlijk waar dit aan kan liggen en of ik dit wellicht op een (eenvoudige) manier zelf zou kunnen oplossen d.m.v. smeren bijvoorbeeld ?.
Of moet hiervoor ten aller tijde de bekleding van het portier los ?.

Hopelijk iemand die mij verder op weg kan helpen of een goed advies heeft want zoals jullie wel zullen begrijpen is dit euvel,
en zeker aan de bestuurderszijde BLOEDirritant.

Alvast bedankt,
gr,
Patrick.

Geplaatst door

4ever2fast4u (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk treed hier de klembeveiliging in werking.Het kan zijn dat het ruitgeleidingsrubber niet goed op zijn plaats zit.Hiervoor moet wel de bekleding gedemonteerd worden. Als dat niet het geval is kun je waarschijnlijk het probleem wel zien.

Caveman 1 0
badge

12 jaar

Nou,
na veel wikken en wegen het deurpaneel er afgehaald.
voor zover ik er aankwam links en rechts met wd40(incl. rietje) geleiders "gesmeerd" maar.......helaas.
Voor zover ik kan zien als het raam geheel naar beneden is, en geheel naar boven (omdat je in andere positie's nauwelijks met lamp langs het raam in de deur kan kijken) is er niets afgebroken en zit er ook niks vreemd op z'n plek.
Rubbers zijn in orde.
Wat alleen wel duidelijk merkbaar is, is dat er "speling" zit in het raam.
En d.w.z. dat het raam naar voren kantelt, richting de motorkap zeg maar.
Dit is, zo gauw het raam ook maar iets uit de deur omhoog komt duidelijk met de merkbaar omdat het glas met de hand heen en weer te bewegen is.
Uiteraard is dit steeds minder mogelijk op het moment dat het raam bijna boven is en onmogelijk als het dicht zit, omdat dan het glas aan alle kanten "opgesloten"zit.
Nu zit er achter het deurpaneel zo'n mooie zwarte isolatielaag gekit waardoor ik er dus verder niet bijkom.
Vraag is dus nu of ik mij de problemen op de hals ga halen om die laag te verwijderen, en die krijg ik er nooit of te nimmer meer op ?.
En dan misschien als leek nog het euvel niet weet te ontdekken !!!.
Of dat ik het zo laat zoals het is en mij elke keer weer ga ergeren aan het feit dat ik het raam met de hand moet "helpen" bij het sluiten ?.
Of dat ik mij bij de garage meld waar ik ook niet weet of ze daar achter het probleem komen en in het slechtste geval een heel nieuw "loopwerk" installeren geadviseerd word ?.
Ik zou op dit moment namelijk niet (meer) weten wat ik aan het kantelen v/h raam zou kunnen verhelpen of verbeteren, en dat is naar mijn idee het probleem omdat daardoor het raam naar boven toe steeds stroever gaat lopen en uiteindelijk stilvalt en/of weer opengaat.

Nou, 'n heel verhaal, ik hoop dat iemand zich hier in herkent of de situatie (her)kent en mij misschien met een goede raad of advies kan bijstaan.

Alvast bedankt,
gr,
Patrick.

4ever2fast4u 0

12 jaar

TOCH zojuist de stoute schoenen maar aangetrokken en gewapend met föhn 'n gedeelte v/d kit en dus de isolatielaag losgemaakt.
Dit werkte overigens redelijk goed, nu maar hopen dat ie er ook weer opgaat ?.
Nou het enige borgmoertje dat ik tegenkwam zit vanuit de binnekant bekeken aan de linkerkant, vast aan het loopwerkje v/d linkerverticale geleider.
Dit heb ik een beetje losgedraaid en vervolgens het raam met een beetje heen en weer bewegen op de (hopelijk) originele plek gezet en het moertje weer terug aangedraaid.
Dit lijkt te helpen, maar of dit dan de enige manier van "afstellen" is weet ik dus niet.
Hij klinkt en loopt nog steeds niet zoals de andere 3.
Misschien toch nog tips van deze of gene ?.

Gr,
Patrick.

4ever2fast4u 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.