mijn wagentje staat nu toch al een poosje stil wegens omstandigheden. heb eindelijk de tijd om er aan te beginnen, vind het nu zo langzamerhand tijd. staat dus al 3 jaar stil en wil niet meer starten. heb dit al eerder gemeld maar nog niet echt mee aan de slag gegaan. blijkt nu dat er alleen bijde eerste bougie brandstof spuit en de rest blijft droog. heb al bijna de halve motor ge demonteerd ben nu bij de koppen. voor ik verder ga (heb al vaker de motor uit elkaar gehad ivm nieuwe nokkenas) heeft iemand nog suggesties wat het kan zijn en waar ik op moet letten als de motor toch al uit elkaar ligt. wat kan bijvoorbeeld de oorzaak zijn voor de uitblijvende benziene toevoer. alle info is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vast geroesteinjector naaldjes??
door lang stilstaan
zou kunnen maar 1 van de bougies krijgt toch wel inspuiting. dacht eerst aan de kleppen......als de naalden vastzitten krijgen toch geen van de bougies benziene
17 jaar
loopt hij wel op gas
17 jaar
geef eens een klap op de brandstofpomp. is nl. een electrische. blijft vaak na lang stilstaan vastzitten.
17 jaar
benzine loopt tot aan de carburatoren, heb wel enige tijd geleden nog de rubber ringen vervangen van de stelbouten onder de carburatoren maar veranderen van afstelling is geen verschil. Hij start ook niet op gas
17 jaar
je sprak over injectoren
nu weer over carburatoren
watis t nu
en ik lees niet of ie vonk heeft?
Op deze motoren zat geen injectie,maar twee SU carburateurs.
Hans
vlotters gangbaar?
17 jaar
als er 1 bou nat word is de vlotter wel los
of hij verzuipt
denk toch dat de vonk wegblijft
anders proberen met quickstart of rem reiniger
is maar 1 bougie.. mogelijk zit bij een v d 2 er toch een vast (v8).
toch ff checken. bobine komt wel eens voor op de rover v8. kijk in de verdeler of deze nog contactpunten heeft.
17 jaar
heeft op alle 8 vonk, contactpunten zijn ok, .......ik heb nog niet gesproken over injectoren want die zitten er echt niet op wellicht de naalden van de carburatoren die vast kunnen zitten. remreiniger heeft geen zin. alle 8 vonk lijkt me geen bobinekwestie. (heb inmiddels voor alle zekerheid toch de koppen er maar even afgehaald.....veel roet aanslag op de kleppen, niets ingebrand of slecht. ga denk ik toch voor de carburators. hoe krijg je die naalden soepel en hoe ver moeten die bouten onder de carburators uit-/ ingedraaid worden (gegevens boek zijn onduidelijk)
17 jaar
Aan de zijkant v d carburator zit een ronde vlotterkamer. Deksel eraf draaien en de vlotter met dekseltje uitnemen. Even in bakje met benzine leggen. Droog maken en paar maal met de hand de vlotter heen en weer bewegen.
Met die moeren onder aan de carburator stel je het CO af. Naar binnen is armer, naar buiten rijker.
Let ook op de afstelling van het choke-mechanisme, deze moet de sproeier vol open trekken. Anders even met de hand checken.
Tot slot kijk of er nog genoeg olie boven in de klok onder het zwarte dopje zit. Eventueel een paar druppels bijvullen zodat de zuiger goed beweegt.
17 jaar
morgen is sleutelavond...haha...zal effe checken. tnx
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar