Land Rover Range Rover: Rangerover Vogue 2005 ,3.0 Diesel ,6 Cil. Motor Slaat Niet Meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 6 CILINDER

Goededag, ik had een vraag....

Ik heb een Range Rover Vogue 3.0 ,6 CILINDER DIESEL ,(van bmw overgenomen zo te zien) ,En deze diesel slaat niet meer aan.

Het geval wil dat de motor vorige week een terugval had in vermogen ,maar het vermogen kwam wel weer terug.
Daarna begon het slecht aanslaan.

Als remedie de accu vol opgeladen en het euvel was weg,de diesel sloeg aan.

Tot een aantal dagen terug ,De startmotor draait vlot rond,maar de diesel slaat niet meer aan.

Als ik de slangen tijdens het starten(met een hulp uiteraard) los neem van het filter links voor ,spuit de diesel er nu niet echt hard uit.

Ik lees in de bmw rubriek van dit forum veel problemen met de brandstof opvoerpomp vanuit de tank,vaak zou er slijpsel zichtbaar zijn en de middelste pomp zou ook vaak stuk gaan.

Ook zou de raildruk sensor en ecr klep verdacht wezen ,net als de nokkenas sensor.Maar ja het kan net zo goed een teveel aan retour brandstof zijn gezien het euvel met vermogen terugval. In dat geval zijn de verstuivers verdacht.

Nu vindt ik het vaag dat na het laden van de accu de diesel wel aansloeg ,en nu niet meer ,waar kan dit op duiden.?Voor ik onnodig alles en nogwat loshaal ,wil ik eigenlijk weten of iemand dit al eens eerder aan de hand heeft gehad.en wat toen de oplossing was.

Uiteraard krigen jullie mijn oplossing ook .


Het probleem had ik vorige week ook geplaatst ,maar met foutjes in de gegevens dit probleem dus nu correct opnieuw geplaatst. Jammer dat dit niet te herstellen is .

Vriendelijke groet, Rene

leepu

Geplaatst door leepu (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Range Rover? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden

Een klein beetje remmenreiniger in de inlaat spuiten kijken of hij het dat wel doet, zoja dan een retour meting uitvoeren van de verstuivers.

Laat hem eens uitlezen kijken of hij een hogedruk fout geeft.

leepu (0), 11 jaar geleden

Goedetip, ga ik eens proberen!

Als de motor daar mee aanslaat ,kan ik m uit laten lezen .en later de verstuivers laten testen/meten op retourdruk.

Ik laat het je weten ,bedankt nogmaals.

leepu (0), 11 jaar geleden

Wel ,de motor slaat weer aan.... Opvoerpomp onder de achterbank los gehad ,niets te zien, opvoerpompje voor het linker achter wiel onder het klepje bekeken, stekker schoon gemaakt ,zacht tikje erop met heft van schroeven draaier..

Accu getest,niet voldoende capaciteit ,dan wel dan niet. ,vervangen door een nieuwe bosch accu,110ah 920a .

Motor sloeg aan....................

Vers brandstof filter geplaatst ,luchtfilter vervangen ,welke zeer vuil was.....
Enfin een paar dagen gereden ,motor goed los gekomen van inhouden of vermogens verlies niets waargenomen..

4 dagen later......

Motor slaat weer niet aan.

En dat is balen want ik wilde m nog uit laten lezen.ik weet namelijk niet waat nu de fout is geweest, lage accu capaciteit, of toch dat stootje op de pomp voor het linker achterwiel?

Tja en nu? weer proberen maar om de motor aan de praat te krijgen ,als het stootje op dat pompje helpt,zou het goed kunnen zijn dat dat pompje staat te overlijden.vervangen is dan wel zinvol.

Maar ja het neigt ook toch naar een sensor van een nokkenas of raildruk?

Ik hou jullie op de hoogte,tips of zelfde ervaringen met oplossing zijn welkom.

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

als hij op de remreiniger aangeslaan is zijn de verstuivers verdacht
anders pomp achter
maar uitlezen zegt meer dan gokken en ja je hebt 14 dagen de tijd gehad

leepu (0), 11 jaar geleden

Hallo ,asx bedankt voor het antwoord.

Even voor de duidelijkheid, de motor sloeg niet aan met start ether of remmenreiniger. Die methode had ik als eerst gebruikt.
Heb dus na diverse startpogingen ,de pomp onder de achterbank bekeken en de tank,die waren brandschoon en de pomp verpompte diesel.)slangen los gehad in jerrycan)
Toen ik de kleine pomp wilde testen voor het linker achterwiel, was ik weer startcapaciteit kwijt.Ik heb de accu doorlaten testen ,en deze was niet goed en dus door een met bosch referentielijst geadviseerde gelijke accu vervangen.
De stekker van dat kleine pompje onder het luikje schoongemaakt, alles erom heen ook,zacht tikje op pomp ,weer een startpoging om pompje te testen ,maar de motor sloeg direct aan.

En bleef dat 3 dagen doen. De 4 de dag dus niet.Tja inderdaad het loopt 14 dagen nu ,maar ik ben er niet altijd mee bezig,door wisselende diensten had ik weinig vrij om er vol mee in de weer te zijn het blijft hobby voor mij.


Morgen wil ik weer een opstartpoging doen, slaat de motor aan met een tikje op de pomp dan weet ik dat die pomp njiet goed is,maar voor ik die vervang laat ik de auto wel eerst uitlezen,de afspraak bij bosch om uit te lezen staat.

Ik lees inderdaad bij bmw diesel problemen dat die pomp bij het achterwiel vaker problemen opleverd.niet zo verwonderlijk eigenlijk ,dat luikje dicht niet echt goed af om modder /pekel te weren,het was rond het pompje net zo smerig als op het luikje......

Hoe dan ook ik hou jullie op de hoogte.

leepu (0), 11 jaar geleden

DE OPLOSSING......

Wel na weer een tikje op de kleine pomp voor het linker achterwiel te hebben gegeven ,starte de range rover weer.,om na 5 startpogingen te stoppen met starten.

Ik heb hierop besloten de kleine pomp te vervangen, kost ca 225,-

Het probleem is nu na 2 weken durende testdrive ,niet meer voorgekomen,het vermogen voelt nu ook goed aan,niet underpowered,geen inhouden.

Tip dus voor rangerover hobbyisten, met een bmw diesel, kijk eens onder het hoofdstuk van bmw van dit forum,daar blijkt deze kleine pomp ook vaker problemen te geven...De techniek is niet alleen van bmw overgenomen ,maar daarmee ook de manko s zo blijkt.

Wel forum leden bedankt voor de support!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.