Land Rover Range Rover: Stroomlek met lege accu binnen 2 dagen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: BMW

Mijn Range Rover model P38 uit 1997 heeft een stroomlek van 1,5Am en hierdoor is de accu binnen 2 dagen leeg en soms nog sneller.
Deze lek zit? waarschijnlijk aan de onderkant van de zekeringkast onder de motorkap, hier vanaf lopen 3 kabels die vastzitten met een boutje moertje.
Dit staat ook op de Range Rover CD op pagina 24 Z5 als component location views, deze kabels zijn genummerd met C169 C17 C171, en de kabel met no. C169 is de stroomlek veroorzaker.
Maar waar deze kabel nu voor is? daar kan ik dus niet achter komen.

En ook de centrale deurvergrendeling doet het (ineens) niet meer bij de voordeuren, is dit toeval?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen omdat het heel vervelend is om elke dag weer de oplader aan je auto te hangen

Ed

Eduardus

Geplaatst door Eduardus (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Range Rover? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Peter RRC (0), 11 jaar geleden

Hallo,

Het kan zijn dat er 'stoorzenders' in de buurt staan waardoor er iets geactiveerd wordt wat stroom verbruikt. Staat de auto altijd op dezelfde plek?

Gr. Peter

Eduardus (0), 11 jaar geleden

Hoi Peter,

Nee er zijn geen stoorzenders in de buurt en de auto staat altijd op de zelfde plaats.
Wij hebben wel een draadloos weerstation maar die zenders hiervan staan op ruim 30mtr afstand.

Ed

Eduardus (0), 11 jaar geleden

Het stroomlek is opgelost!
Nadat ik een nieuwe accu geplaatst had ben ik toch nog eens gaan onderzoeken wat dit nu kon zijn, en wat was het? een 3 maanden geleden geplaatst weerstation met 3 draadloze zenders zoals een windmeter, een regenmeter en een temperatuurmeter.
En dit weerstation heeft een 433Mhz zender en een bereik van 100mtr. En onze auto staat daar 35mtr vandaan, dus de BECM kwam nooit in de slaapstand hierdoor en bleef maar stroom trekken.
Nu het weerstation is verplaatst hebben wij geen last meer en start de Range Rover weer meteen en steeds met een volle accu, dus perfect en wij blij.
En dus ook Peter bedankt voor je meedenken hierin.
Ed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.