Mazda 626: Aandrijfsnaar stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 1993

Hallo,

de aandrijfsnaar van de stuurbekrachtigingspomp maakt lawaai, vooral bij vochtig weer. Volgens de garage is de snaar versleten.

Kan ik deze zelf vervangen? In de vraagbaak van het opvolgende model ('97) staat dat hiervoor een snaarspanningsmeter nodig is.
Hoe kritisch is dit? Kan ik ook de spanning van de huidige snaar markeren op de spanner? Kan een verkeerde spanning de pomp vernielen?

Of maar beter niet aanzitten? Graag tips, alvast bedankt!

verweija

Geplaatst door verweija (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (335) PRO, 18 jaar geleden

Het spannen moet inderdaad gebeuren met een riemspanningsmeter.
Voor een nieuwe riem is de spanning 500-580 N (50-58 kgf)
Even in de garage laten doen , dus.

mvg,
Hans.

Theo11332 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij deze auto,s wil het ook wel dat het bevestigingssteun van de stuurpomp uitslijt waardoor de pomp schuin komt te staan dit veroorzaakt ook vaak het lawaai. Ervanuitgaand dat we over een 1.8 of 2.0 bezine praten

verweija (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor jullie antwoorden. Heb het vandaag door garage laten doen. V-snaar voor dynamo bleek ook aan vervanging toe.

Groet,

Arjan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.