Mazda 6: afslaan motor bij stationair

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel

Mijn mazda 6 uit april 2004 slaat regelmatig af bij stationair draaien, het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Hij doet dit sinds de APK keurig 2 maanden geleden. Hij kwam wat moeilijk door de roermeting heen en daarom heb ik toen besloten om in het vervolg maar V-power te getanken hierop bleef hij regelmatig niet meer stationair lopen en valt gewoon uit. Ik kan wel met het gas de motor aanhouden. Daarna weer gewone diesel getankt en verder geen problemen meer gehad. Nu heb ik 2 dagen geleden weer V-power getankt en nu begint hij weer met het afslaan!! Het vreemde is dat hij het volgens mij alleen doet als ik V-power heb getankt ipv gewone diesel !!!! Onder het rijden is er niets aan de hand en loopt hij als een zonnetje .Tussen de 2 tankbeurten met V-power zaten 7 tankbeurten met gewone diesel waarbij ik dus geen problemen heb gehad. Wie weet er raad??

bouwjaar 2004
196000 km
1e eigenaar
EGR klep is ca 30000 km geleden vervangen door een nieuwe

alexrabf

Geplaatst door alexrabf (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

tja dat lijkt mij niet moelijk geen v-power meer tanken

alexrabf (0), 14 jaar geleden

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk toch een technisch probleem is, ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad. Motor valt gewoon zonder aanleiding uit ,het is dus ook niet zo dat het toerental schommelt. Hij valt gewoon uit. En hij is dan ook moeilijker te starten ik moet dan starten met gas bijgeven.

SciroccoGT (0) PRO, 14 jaar geleden

wat voor motor?? met roetfilter of zonder?

alexrabf (0), 14 jaar geleden

het betreft een

mazda6 CiTD diesel uit april 2004 met 120pk ,zonder roetfilter met nu 196000 km op de teller.

volgens het mazda6 forum moet het een bekend probleem zijn , ze hebben het over een brandstofregelklep welke vlak voor de pomp zou moeten zitten

rkps (0), 14 jaar geleden

Dit heb ik met mijn huidige 6 diesel van 2004 ook gehad.
Na vervanging van de brandstofregelklep (suction control valve) was het probleem verholpen.
Succes

Jack T (0) PRO, 14 jaar geleden

een overgevoelige SCV.

alexrabf (0), 14 jaar geleden

bedankt voor een mogelijke oplossing, ga binnenkort even langs de dealer om de klep te laten vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.