Hallo,
Ik heb airbag storingscode 48 (kinderstoeltje) en ben voornemens de oplossing toe te passen zoals vermeld onder http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i.... Ik wil dus de derde, zwarte?, draad door gaan knippen.
Ik vraag me af wat het verschil is tussen de storing bezettingssensor (47) of kinderstoeltje (48). Zijn dit 2 apparte sensoren? Is bovengenoemde oplossing ook werkend voor een storingscode 48?
Gr. John Lanooy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jij durft meer dan ik, om zomaar een draad door te knippen in de bedrading van een airbag.
Zelfs al zou het werken, dan zal de passagiersairbag bij een aanrijding niet werken omdat de ecu niet herkent dat er iemand op de stoel zit.
En dat risico durf je te nemen met je vrouw of vriendin?
Als de bezettingssensor niet werkt, dan staan alle airbags uit. Alsof dat beter is?! Ik ben overigens voorstander zijn van een modificatie waarbij de passagiers airbag ook af gaat als er niemand zit. Als de airbags af gaan dan zal de rest van de auto toch total loss zijn.
15 jaar
Ik heb nog steeds geen draadje doorgeknipt. De vernoemde zwarte draad is er helemaal niet. Van de bezettingssensor komt een bruine, witte en rode draad.
Ik ben er inmiddels achter dat het knipperen betekend:
47 = occupancy sensor system (communication error)
48 = occupancy sensor system (sensor internal circuit abnormal)
Wat nu precies het verschil is weet ik niet.
Ik heb de stekkers van de SAS-module, vooronder de passagiers stoel en onder de passagiers stoel ingespoten met contactspay. Het was toen even weg maar nu is het (meestal) weer terug. Volgens de dealer moet het binnenwerk van de passagiersstoel vervangen worden.
Heeft iemand al een geprobeerd de bezettingssensor te reparen?
15 jaar
Nu je het met contactspray hebt ingespoten moet je het zeker vervangen en waarschijnlijk ook de stekkers van de kabelboom. Contactspray is einde verhaal voor stekkers. Zoals je zelf hebt gemerkt werkt het even en daarna is het definitief over en uit. Je zou als laatste redmiddel nog kunnen proberen de draden vast te solderen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Premacy of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar