Hallo allemaal,
Ik heb een Mazda 323 Sedan uit 90 prima autotje, nooit problemen mee net nieuwe snaren en bougie''s gegeven (2 weken oud).
Nu ben ik hem een beetje aan het netjes maken bumpertjes oppoetsen etc.
Ik heb een spuitbus motorreiniger gekocht en ben ff onder de motorkap alles wezen schoonmaken.
Toen ik klaar was en even een rondje wilde rijden wilde hij plots niet starten!
Ik heb al een keer eerder zoiets raars gehad.
Toen heb ik me luchtfilter moeten schoonmaken omdat er een halve dikke zwarte merel in was gevlogen.
Als je de luchtfilter wilt loshalen moet je een dikke stekker uit dat dat compartiment trekken (compartiment is een air flow meter)
Luchtfilter schoongemaakt en alles terug op zijn plek.
Daarna sloeg de motor aan en zakte de toeren gelijk in elkaar.
Na nog een paar keer proberenn hoorde we een harde tik onder de motorkap bij het air flow compartiment en toen deed hij het weer.
Heb er daarna nog 2 maanden mee gereden zonder problemen.
Nu heb ik om die rare reden hierboven de dikke stekker uit het air flow compartiment getrokken en toen eens geprobeerd te starten.
nu start hij maar zakt hij gelijk weer helemaal weg in zijn toeren.
Als ik de stekker terug doe in de air flow meter en probeer hem te starten dan gebeurd er gewoon helemaal NIKS!
Geen een plofje ofzo!
Weet iemand wat dit is?> komt dit vaker voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou allemaal,
Ik heb me toch nog even over de flowmeter gebogen want dat moest tog echt het probleem zijn volgens mij!
En heb ook even de bougies eruit gehaald om te kijken of ze nat waren en terwijl ze eruit waren ook even de motor laten rondslingeren.
Ik kwam er achter dat als de stekker uit de flowmeter was er gewoon netjes een vonk was en als de stekker erin zat er gewoon helemaal niks gebeurde!
Ik heb toen de electronica onder de loep genomen en zag dat daar het een en ander verbogen was!
Dit is nogal raar aangezien dit afgesloten in dichtgekit zit!
Maargoed hier even een paar foto's om het te verduidelijke!
Eerste foto zie je de air flow meter!
Tweede foto zie je een close up van de electronica die erin zit.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de 2 ORANJE lijntjes elkaar hebben geraakt en het bovenste lijnte naar links is geduwd.
Hierdoor hebben de 2 rode lijntjes kortsluiting gegeven (ZEKERING ZAT ER NOG IN DUS LET DAAR OOK OP).
Het paarse lijnte is de ejector motor of iets dergelijks en die had constante verbinding met het oranje lijntje dus al stond de motor uit dan bleef die draaien! ook niet echt goed voor je accu!!!
Ik hoop dat mensen hier waat aan hebben mochten ze met panne staan, ik heb er zelf 3 dagen over gedaan om erachter te komen!
Wist ook echt niet hoe die auto in elkaar zat!
Toedeloe
hier vliegen gewoon hele merels rond,ik heb nog nooit een halve merel zien vliegen wel een halve haan die vloog zo mijn bord op.
15 jaar
Mooi dat de zaak weer opgelost is!
Bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar