geachte ls
heb veel aan gedaan:andere wielen >>origenele wielen van zelfde type overgezet......aandrijfassen vervangen.......cardan gecontroleerd.......cardanas kruiskoppelingen ......nw achterschokbrekers(gasgevuld).....alle ophangingen gecontroleerd + bevestigingen......alle wielen los en aan de auto met scooter gecontroleerd (geen trilling)....geen wiellagerspeling.....remklauwen loopt niet vast....euvel is er nog steeds.
Wie heeft de gouden TIP????
Alvast bedankt Batie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
haal de motorrubbers voor los,bij de motor, til de motor een beetje op, kijk dan of er voorspanning staat op deze motorsteunen,deze spanning wordt dan door gegeven via de motor/bak, en het aluminium brugstuk/verbindingstuk naar de cardan, waardoor de hele aandrijflijn gaat trillen, als dit zo is voel je de pook ook trillen.
Komt waarschijnlijk door oude schade.
De gaten van de motorsteunen uitvijlen zodat de motorsteunen weer zonder voorspanning gemonteerd kunnen worden.
succes
Hallo
Dit is een bekend fenomeen bij de Mx-5 wat altijd bij ca. 105 km/h optreedt. Het wordt veroorzaakt door:
- onbalans van 1 of meerdere wielen
- hoogteslag van de wielen
- goedkope banden met rondom varierende stijfheid van het karkas
Toen ik mijn '94 mx-5 3 jaar geleden kocht had ik ook een trilling bij 105 km/h. Balans en hoogteslag van de banden was in orde. Na het vervangen van de achterbanden (goedkoop merk) voor 2 Brigdestones was het opgelost.
succes ermee
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar