close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626 2.0i: backfires

Bouwjaar: 1993

Bij het plotseling gas geven dreigt de motor af te wurgen. Ook zijn er kleine backfires in de uitlaat. Bij het decelereren stationair doet hij dit ook. Dit zowel op gas als op benzine. Wat kan dit zijn?

Geplaatst door

nozoom (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je haalt twee dingen door elkaar backfire gebeurd in het inlaatgedeelte,wat jij hoort is overslag dat kan komen door slechte bougiekabels wat veel voorkomt bij dit type auto.

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Helemaal met hans eens. kijk ook even naar bougie's en naar de verdeler kap als geen verdelerloze ontsteking hebt.

succes michael

Er is een plof te horen in het uitlaatkanaal, geen echte knal dus. Auto reageert slecht op het gas, loopt niet helemaal zuiver. De bougiekabels zijn zojuist al vervangen, heb naar de verdelerkap gekeken maar hier is niets bijzonders aan te zien. Heeft iemand nog een idee?

nozoom 0

20 jaar

Ploffen in de uitlaat zijn nooit backfires. De ploffen in de uitlaat worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat tijdens decellereren geen brandstofafschakeling plaatsvindt. Deze brandstof komt dan in de uitlaat tot ontbranding. Ik zou beginnen met de smoorklepschakelaar en zijn aanslag te controleren.

Is dat dan de smoorkleppositiesensor? Hoe kun je die controleren? Ik geloof dat er nog een tweede sensor aan de gasklep zit ook?

nozoom 0

20 jaar

Hoe ver gaat je technische kennis van de auto en meetapparatuur?

Ik heb een boek van kluwer erbij van mazda 323, zou met de multimeter de wagen uit moeten kunnen lezen aan de diagnosestekker? De apparatuur heb ik wel, alleen geen CO meter. Ik weet wel aardig wat van motoren, alleen met alle electronica kan ik niet meer logischerwijs afleiden wat het probleem is, het kan overal aan liggen! De wagen is pas nog bij de garage uitgelezen, toen was alles ok zeiden ze. Ze hadden alleen over het hoofd gezien dat de bougiestekkers gescheurd waren, knudde dus. Nu dat probleem eindelijk verholpen is loopt ie nog steeds niet lekker. Af en toe start ie nu vlot, een andere keer moet ik langer doorstarten.

nozoom 0

20 jaar

Ik heb destijds originele bougiekabels gehaald bij de dealer, toen was km stand 180.000, de km stand nu is 302.000 en die kabels werken nog steeds...vol vermogen...heb ook een 626 uit '93. Ik heb begrepen dat het heel wat uitmaakt of de kabels van de dealer komen of van een automaterialenzaak, ook al is het hetzelfde merk...curieus maar waar.

Ari522 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.